Naujojo VVT vadovo paieškos vyksta slaptai?

KarjeraDar 2015-tųjų vasarą buvo paskelbtas el.paštu gautas laiškas apie tai, kad reikalingos permainos įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybėje. Laiške buvo rašoma apie tai, kaip buvo valdoma naujai sukurta bendra autobusų ir troleibusų įmonė, kokiu būdu didėjo viešojo transporto kilometro savikaina (nors pačių transporto priemonių priežiūros kokybė krito akyse), kaip nuolat gyvenama tik pažadais vis daugiau sutaupyti, na ir didžiausias įmonėje įsišaknijęs blogis – savi, giminės, draugeliai – dangstomi, proteguojami, ir vieni kitą palaikantys darant įmonei kenksmingus sprendimus.

Nuo to laiko šis tas pasikeitė – 2015 metų spalio 31 d. iš generalinio direktoriaus pareigų pasitraukė (ir įmonę paliko) Gintaras Nakutis (įmonei laikinai vadovauti paskirtas ne nuolat G.Nakutį pavaduodavęs Technikos direktorius Juozapas Grabys, bet Eksplotacijos direktorius Rimantas Markauskas), o 2016 m. sausio 7 d. pranešta apie tai, kad išrinkta naujos sudėties įmonės valdyba – kurios viena iš pirmųjų užduočių ir bus naujo vadovo išrinkimas.

Tuo metu nutilo ir svarstymai apie naujų troleibusų pirkimą pasinaudojant ES investicijomis – žiniasklaidoje nauji troleibusai ir vėl pavirto naujais autobusais. Dar daugiau, tuo pat metu pasiekė informacija, kad savivaldybės koridoriuose vyksta derybos su vienu iš UAB „Kautra“ vadovų, kad šis taptų įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ generaliniu direktoriumi (verta priminti, kad UAB „Kautra“ turbūt laimės konkursą, kuris bus paskelbtas privačiam vežėjui Vilniuje parinkti).

2016-02-15 Gen. direktorius - VVT skelbimasPasirodo, tai dar ne visi slapta vykstantys procesai. Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vidiniame kompiuteriniame tinkle pasirodė skelbimas (esantis šalia paveiksliukas didinasi), kuriame siūloma dalyvauti konkurse į įmonės generalinio direktoriaus pareigas. Taigi, šio skelbimo nerasite nei savivaldybės, nei Valstybės tarnybos departamento svetainėse, nei žiniasklaidoje. Skelbimas pasiekiamas tik siauram žmonių ratui, t.y., žmonėms, kurie šiuo metu dirba įmonės administracijoje. Nors net kelis mėnesius įmonė buvo nežinioje dar vadovaujant G.Nakučiui, o dabar jau ketvirtą mėnesį įmonės laikinasis vadovas – R.Markauskas, naujojo įmonės vadovo ieškoma itin skubiai – nurodoma, kad skelbimas galioja iki 2016 m. vasario 19 dienos.

Kokie reikalavimai pretendentams? Pasirodo, jie yra minimalūs – aukštasis išsilavinimas ir ne mažesnė kaip 10 metų vadovavimo įmonei ar įmonės padaliniui patirtis. Taigi, net jeigu vadovaujate kokios nors įstaigos ūkio skyriui ir jūsų pavaldume tėra vairuotojas ir dvi valytojos – jau turite teisę pretenduoti į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas. Žinoma, reikalingas įstatymų, raštvedybos išmanymas ir mokėjimas dirbti „MS Office“ programiniu paketu.

Kadangi šis skelbimas pasiekiamas tik įmonės administracijos darbuotojams, pamėginome sužinoti, ar kas nors iš dirbančių įmonės administracijoje gali norėti tapti įmonės vadovu, ir jei norinčių yra – kas jie, kokios jų galimybės tapti vadovu ir ar su tokiu vadovu įmonė turėtų šansų atsigauti, sėkmingai konkuruoti su netrukus atsirasiančiu privačiu vežėju?

Sakoma, blogas tas kareivis, kuris nenori tapti generolu. Šiuo posakiu norima pasakyti, kad kiekvienas darbuotojas turi stengtis būti geriausias savo darbe, tobulėti, siekti žinių – ir tokiu būdu jis gali būti įvertintas ir kilti karjeros laiptais. Vis dėlto yra žmonių, šį posakį suvokiančių savaip – ir, tikėtina, labiau pritaikantys gyvenime kitą posakį – „kiekviena virėja gali valdyti valstybę“. Tokie žmonės turbūt galvoja, kam čia stengtis ir tobulėti, jeigu aš ir taip esu geriausias, o ir draugų tinkamų turiu; man patinka titulai „pirmininkas“, „direktorius“, kurie pasiekti ne be tinkamų draugų pagalbos, tad kodėl nepasidabinus dar ir titulu „generalinis direktorius“?

Pradedant svarstyti, ar kas nors iš dirbančių įmonės administracijoje gali pretenduoti į šį postą ir tapti vadovu, svarbu atkreipti dėmesį į esminį raktą – 10 metų vadovavimo įmonei ar įmonės padaliniui patirtį. Jeigu tikėti gauta vidine informacija, kandidatų gali atsirasti ne taip jau ir mažai.

Pradėti galime nuo laikinojo vadovo Rimanto Markausko – šis žmogus kalba dalykiškai, santūriai, tačiau vargu ar kam nors galėjo sudaryti įspūdį kaip galintis nepabijoti ir kumščiu padaužyti stalą dėl įmonės gerovės.

Pereikime prie Juozapo Grabio, kuris pusę gyvenimo dirbo Technikos direktoriumi ir nuolat pavaduodavo buvusį gen. direktorių Gintarą Nakutį: kokius Technikos direktorius pasiūlė ar įgyvendino įmonėje sprendimus, kurie rodytų jo puikią kompetenciją, spręsti nesiimsime – tik priminsime jo reakciją į pastabą apie 4 mėnesius pūdytą patvoryje „Solaris“ troleibusą.

Kalbama, kad netgi Jurijus Komarovas, Technikos direktoriaus pavaduotojas, kadaise turėjo ambicijų tapti troleibusų parko vadovu – tačiau kai žmogus kažkodėl yra įsitikinęs, kad troleibusų kontaktiniam tinklui naudojamos rusiškos spec. dalys yra geriausios ir net klausyti nenori, kad technologija yra tikrai pažengusi pirmyn…

Neoficialiai kalbama, kad realiausias pretendentas iš šiuo metu dirbančių įmonėje – Jurijus Zaranka, mokslų daktaras, aktyvus vienos partijos narys, profsąjungietis (Vilniaus profesinės sąjungos „Solidarumas“ tarybos narys), visą gyvenimą dirbęs Autobusų parke, o šiuo metu – Autobusų parko vadovas. Jeigu būtų jo valia, Vilniuje iki šiol nevažinėtų nė vienas dujinis autobusas – šis žmogus yra pagarsėjęs kaip itin aktyvus dyzelinių autobusų propaguotojas, nevengęs dėl to net ir į Susisiekimo ministeriją bėgioti.  Jeigu būtų jo valia, Vilniuje nevažinėtų ir troleibusai – jis yra aršus troleibusų priešininkas. Jurijus Zaranka ne tik yra atsakingas už vairuotojų pirminį mokymą UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Vairavimo mokykloje –  jis sotesnei duonos riekei užsidirba ir UAB „JTMC“ Jono transporto mokymo centras – įmonės interneto svetainėje jis yra nurodomas kaip už vairuotojų mokymą atsakingas vadovas (beje, visiškai patogu – šis vairuotojų mokymo centras įsikūręs vos už kelių žingsnių nuo autobusų parko).

Verta pakalbėti ir apie dar vieną žmogų, kuris tikisi galįs tapti įmonės vadovu net neturėdamas skelbime nurodomos vadovavimo patirties – Algirdą Markevičių. Tiesa, jau metus įmonės administracijoje jis nebedirba, o tai nutiko dėl poros priežasčių: viena jų – dvi drausminės nuobaudos (gavus trečią, būtų tekę palikti įmonę neitin garbingu būdu), kita priežastis – tapimas vienos iš VVT veikiančių profsąjungų vadovu. Taip, supratote teisingai, įmonei vadovauti siekia žmogus, kuris tuo pačiu vadovauja ir joje veikiančioms profsąjungoms (kurių vairą, beje, perėmė ne iš ko kito, o iš savo uošvio). Tačiau tai toli gražu ne visi vieno žmogaus turimi titulai – daugybė vadovaujančių postų vienoje partijoje (partijos tarybos narys, partijos Vilniaus skyriaus pirmininko pavaduotojas, partijos Vilniaus miesto skyriaus tarybos narys, partijos Vilniaus miesto skyriaus tarybos prezidiumo narys, vieno iš partijos poskyrių pirmininkas), žinoma, negalima pamiršti ir daugybės postų profsąjungose (Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkės pavaduotojas, Vilniaus profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas, Transporto darbuotojų federacijos pirmininkas). Daugybė titulų partijoje ir profsąjungose, kandidatavimas į Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narius, tačiau kokie pasiekimai ir įvertinimai darbe? Su tuo jau kiek kukliau – čia, matyt, ir tinkamos pažintys nelabai pagelbėjo – iš pradžių dirbęs UAB „Vilniaus autobusai“ profesinio mokymo centro vadybininku, vos sukūrus įmonę „Vilniaus viešasis transportas“ jis jau turėjo ambicijų tapti Autobusų parko vadovu, tačiau buvo paskirtas tik autobusų parko vieno poskyrio viršininku, iš kur, kaip jau minėta, pernai pasitraukė.

Sunku paaiškinti, kodėl naujojo vadovo paieškos vyksta tokiais keistais būdais – slapta derantis su „Kautra“, slapta skelbiant VVT administracijoje. Nejaugi bijoma, kad apie naujojo vadovo paiešką paskelbus viešai, suplūs tūkstančiai norinčiųjų, ir bus sunku atsirinkti geriausią – todėl nuspręsta padaryti atranką kuo paprastesnę ir kuo tylesnę? Norom nenorom tenka peršasi išvada, kad stiprų vadovą šiai įmonei surasti vargu ar siekiama – o gaila, nes būtent stipraus, principingo, nesuvaržyto neaiškiais ryšiais vadovo įmonei dabar verkiant reikia.

VVT gen.direktoriaus konkurso skelbimasPapildyta 2016-03-09. Detektyvas ieškant naujo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus tęsiasi. Po slapta skelbto vidinio konkurso (kuriame galėjo dalyvauti tik dirbantys įmonės administracijoje) skelbimas apie atranką pasirodė ir įmonės interneto svetainėje. Atkreipkite dėmesį, skelbimas paviešintas 2016-03-07, o kandidatuoti galima iki 2016-03-10. NET 4 dienos. Kaži, 4 dienos – tai daug ar mažai, ieškant vadovo įmonei, turinčiai virš 2 tūkst. darbuotojų su didesne negu 50 mln. eurų metine apyvarta?

 

4 thoughts on “Naujojo VVT vadovo paieškos vyksta slaptai?

    1. 1. Tęsiama Zuoko pradėta politika ir vykdomi Zuoko pažadai.
      2. Savi pažadai, deja, jau pažeidžiami – prieš rinkimus buvo žadama, kad maršrutų konkursai bus pradedami vykdyti tik tada, tai savivaldybės vežėjas atsistos ant kojų ir nebebus su tokia skolų kupra.
      3. Jeigu iš tiesų jau rudenį vežėjas ateis su 100 transporto priemonių – vadinasi, apie viską susitarta jau seniau, nes vargu ar daug gamintojų pagamintų ir išbandytų 100 transporto priemonių per tokį trumpą laiką (jau nekalbu apie laiką, reikalingą paskoloms gauti, sutarčių pasirašymui ir t.t.).
      4. Tylima, kokie maršrutai pirmiausia bus atiduoti privatininkui. Tylima, ar iš tiesų bus nurašyti autobusai, ar troleibusai. Tai nelabai skaidriai atrodo.
      5. Galiausia, žmonės, kurie dabar dirba įmonėje VVT – kaip jiems jaustis, kaip žinoti, kada jiems bus parodytos durys?

  1. Praeitais metais buvo skelbiamas planuojamų atiduoti maršrutų sąrašas. Jame buvo visi mažos talpos autobusų maršrutai (išskyrus 115), keli standartinio dydžio autobusų maršrutai ir keturi maršrutai, kuriuos aptarnauja triašiai autobusai. Labai abejoju, kad bus statoma nauja bazė. Greičiausiai, privatininkui bus atiduota kažkokio dabartinio parko teritorija arba jos dalis. Nerimą kelia tas faktas, jog ketino atiduoti maršrutus, vienaip ar kitaip kertančius 2TP ribas.

    1. Nerimą kelia ir akivaizdžiai bloga transporto priemonių priežiūra šiame parke jau ne vienerius metus. Kita vertus, 100 TP šis parkas yra per didelis, jo pajėgumai yra didesni, o ir tiek transporto priemonių (kiek ten šiuo metu talpina VVT) vien autobusų parke ir 1TP nesutalpintų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.