All posts by Marius

01Ноя/20

Блог переехал в новый “дом”

На данный момент эта статья недоступна на русском языке, пожалуйста, попробуйте использовать услугу Google Translate (или любую альтернативную), чтобы получить русский перевод этого текста, спасибо!

Vakar vakare tinklaraštis troleibusas.lt persikėlė į naujus „namus“.

Prieš daugiau nei 7,5 metų buvo parašytas pirmasis šio tinklaraščio įrašas. Jį, kaip ir vėliau pasirodžiusius,  šiuos keletą metų internete buvo galima matyti įmonės „Portas“ dėka. Visus šiuos metus ši įmonė talpino svetainę visiškai nemokamai, mainais teprašydama tik kuklaus jų paminėjimo. Deja, įmonei pranešus apie savo veiklos nutraukimą, tinklaraščiui teko ieškoti naujų „namų“ ir ruoštis kiek didesnių sąskaitų apmokėjimui (iki šiol tereikėjo apmokėti tik sąskaitas už tinklaraščio domeną). Tuo pačiu norisi dar kartą nuoširdžiai padėkoti įmonės „Portas“ vadovui už geranoriškumą ir ilgametę pagalbą.

Nuo vakar tinklaraštis troleibusas.lt naudojasi „Interneto vizija“ svetainių talpinimo paslauga. Norisi pasidžiaugti, kad ir ši įmonė atsižvelgė į tai, kad šio tinklaraščio turinys nėra komercinis ir suteikė svetainės talpinimo paslaugoms nuolaidą – kaip padėkos ženklą ir matote reklaminį skydelį puslapio dešinėje pusėje.

Tikėkimės, kad šis persikėlimas į naujus namus, sutapęs su naujais ir galbūt lemiamais iššūkiais Vilniaus troleibusų sistemai, suteiks papildomą postūmį ir vėl pateikti Jums naujų tekstų. Tam, kad nebūtumėte palikti vien su žiniasklaidoje tikslingai skleidžiama dezinformacija, tam, kad galėtumėte sužinoti tai, ko troleibusų naikintojai viešinti nenori. Likime sveiki ir keliaukime troleibusais!

05Июл/19

Троллейбусы без автономного хода: обычная практика или исключение?

Naujasis Vilniaus troleibusas

Internete pasirodė nuotraukos ir vaizdo įrašai su vienu iš naujųjų Kauno troleibusų, atkeliavusių į Gdynę atlikti įvairius bandymus. Paaiškėjus naujųjų Kauno troleibusų gamintojui, tikėjomės gauti daugiau informacijos apie naujų troleibusų komplektaciją ir netrukus apie tai parašyti – deja, viešojo pirkimo dokumentuose iš esmės visa informacija paslėpta. Dėl šios priežasties apie daugumą Kauno troleibusų skirtumų nuo Vilniaus (ar kitų miestų) troleibusų galėsime parašyti tik naujiesiems troleibusams atkeliavus į Kauną.

Vis dėlto keletas skirtumų nuo Vilniaus troleibusų yra žinoma jau dabar. Skaityti toliau…

02Мар/19

Šie savivaldos rinkimai troleibusams Vilniuje gali būti lemiami

Sekmadienį, 2019 m. kovo 3 d., vyks svarbiausi (ir galbūt lemiami) troleibusų ateičiai Vilniuje rinkimai. Nei Europarlamento, nei Prezidento, nei Seimo rinkimai troleibusų klausimu iš esmės nėra svarbūs – visgi tai, kokių partijų, komitetų, kokių pažiūrų žmonės bus išrinkti į Vilniaus tarybą, lems viską. Skaityti toliau…

03Окт/18

Выявлен производитель новых троллейбусов для Каунаса

Pagaliau tai oficialu: paaiškėjo 85 naujų troleibusų Kaunui gamintojas!

Šis viešasis pirkimas truko ilgai: jo metu buvo vieno gamintojo kreipimasis į teismą dėl viešojo pirkimo sąlygų, buvo atmestas kito dalyvio pateiktas pasiūlymas. Visgi šiandien, 2018 m. spalio 3 dieną, įvyks naujų 85 troleibusų pirkimo sutarties pasirašymo baigiamasis etapas – iškilmingas UAB „Kauno autobusai“ ir gamintojo iš Lenkijos (kurį neseniai įsigijo Ispanijos koncernas CAF) „Solaris Bus & Coach S.A.“ atstovų apsikeitimas sutartimis.

Iškilmingoje ceremonijoje dalyvaus UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, šios įmonės rinkodaros direktorius Karolis Dekeris, „Solaris Bus & Coach S.A.“ atstovai Krzysztof Kowalski (direktorius Baltijos šalyse), Maksim Bazan (regiono vadybininkas), įmonės atstovybės SIA „Solaris Bus & Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis, Lenkijos ambasados Lietuvoje II sekretorius Dawid Tomaszewski, taip pat ir Kauno miesto savivaldybės administracijos atstovai: mero pavaduotojas Simonas Kairys, administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas, Sporto, turizmo ir laisvalaikio komiteto pirmininkas Andrius Palionis, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Laukite tęsinio, kuriame papasakosime apie tai, kada atvyks troleibusai, kokia vieno troleibuso kaina, kokio gamintojo įrangą turės troleibusai ir pasidalinsime kita įdomia informacija.

28Сен/18

Новые троллейбусы в Вильнюс опаздывают… и это не единственная странность

На данный момент эта статья недоступна на русском языке, пожалуйста, попробуйте использовать услугу Google Translate (или любую альтернативную), чтобы получить русский перевод этого текста, спасибо!

Jau prieš 10 dienų į Vilnių turėjo būti atvykę pirmieji penki nauji III kartos Solaris Trollino 12 troleibusai (iš viso tokių troleibusų turėtų atvykti 41). Realybė kitokia: jų vis dar nėra. Tačiau galbūt troleibusai jau „tuoj, tuoj“ atvyks, gal į vėlavimą reikėtų nekreipti dėmesio, nes „čia nieko tokio“?

Šiame tekste pasiaiškinsime, kokias sankcijas už vėlavimą numato sutartis ir kaip gi ruošiamasi troleibusų atvykimui. Skaityti toliau…

12Июн/18

Новые троллейбусы Каунаса: самая низкая цена, а не современные возможности

На данный момент эта статья недоступна на русском языке, пожалуйста, попробуйте использовать услугу Google Translate (или любую альтернативную), чтобы получить русский перевод этого текста, спасибо!

Šiandien, 2018 m. birželio 12 d. 9:00 val., baigiasi pasiūlymų dėl 85 naujų troleibusų Kauno miestui teikimo terminas. Kaip rašėme, po to, kuomet vienas iš gamintojų kreipėsi į teismą, 2018 m. kovo 2 d. teismas priėmė sprendimą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, t.y. stabdyti troleibusų ir jų eksploatavimui reikalingų detalių bei įrangos viešojo pirkimo (paskelbtas centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2018-01-10, pirkimo Nr. 353743, Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje 2018 m. sausio 11 d., Nr. 2018/S 007-010969) procedūras.

Ankstesniame tekste darėme prielaidą ir ji pasitvirtino: skundas tebuvo siekis marinuoti laiką ir užtęsti viešąjį pirkimą, o jokių viešojo pirkimo procedūrų pažeidimų (ką mėgino įrodyti gamintojas) teismas nerado. Skaityti toliau…

27Май/18

Настаивайте на изменения Общего плана и Плана устойчивой мобильности

Iliustracija: inspiteofitall.se

Šį kartą tenka kviesti susitelkti ir veikti. Veikti aktyviai, o ne tik paspaudžiant „Patinka“ mygtuką socialiniame tinkle.

Liko tik kelios dienos pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl to, kas ir kaip turėtų būti daroma Vilniuje ir kokie visgi tikrovėje (o ne viešojoje erdvėje) prioritetai bus bent artimiausią dešimtmetį.

Nieko nedarant, deja, troleibusų perspektyvos Vilniuje taps nekokios. Kalbama ne tik apie tai, kad nebus numatytos net teorinės galimybės sistemos plėtrai (kas yra dabar galiojančiuose dokumentuose, tačiau to, kaip žinome, nėra daroma). Dokumentai numatys Vilniuje dar didesnius skaičius autobusų (ar kitų „naujų transporto rūšių“). Vargu ar reikia aiškinti, kad maršrutų pertvarkymai reikš likusių troleibusų maršrutų tolimesnį skandinimą ar uždarymą – analogiškas procesas puikiai matomas pastaraisiais metais, vis didinant investicijas į dyzelinius autobusus ir marinant troleibusus.

Tie du svarbūs dokumentai – tai Vilniaus miesto Bendrasis planas ir Vilniaus miesto Darnaus judumo mieste planas.

Toliau trumpai susipažinkime su abiem rengiamais dokumentais – ko juose trūksta, ko turėtume prašyti ir kaip tuos prašymus turėtume pateikti. Skaityti toliau…

20Апр/18

Jeigu dar nenusprendėte dėl 2 procentų paramos

Iliustracija iš vst-vt.xyz

Dirbantys ir Lietuvos Respublikoje mokantys mokesčius dar turi keletą dienų ne tik pateikti metines pajamų deklaracijas (ir galbūt atgauti mokestines permokas), bet ir paremti įvairias organizacijas (pradedant mokyklomis, ligoninėmis, baigiant nevyriausybinėmis organizacijomis).

Kas yra ta parama? Šiuo metu valstybė yra sudariusi galimybę iki 2% sumokėto Gyventojų pajamų mokesčio savo nuožiūra skirti bet kuriam paramą galinčiam gauti juridiniam asmeniui, turinčiam paramos gavėjo statusą. Tai puikus būdas paremti, jūsų nuožiūra, vertą paramos organizaciją, o jums asmeniškai tai papildomai nekainuoja. Tai yra, jeigu paramos niekam neskirsite – tie pinigai neatkeliaus į jūsų sąskaitą – jie tiesiog liks valstybės biudžete.

Tikėtina, kad paramą jau kažkam paskyrėte, bet jeigu dar galvojate ir jeigu Jums yra svarbus viešasis transportas apskritai ar konkrečiai troleibusai – tolesnis tekstas skirtas Jums. Skaityti toliau…

22Мар/18

Покупка троллейбусов для Каунаса прекращена жалобами в суд

На данный момент эта статья недоступна на русском языке, пожалуйста, попробуйте использовать услугу Google Translate (или любую альтернативную), чтобы получить русский перевод этого текста, спасибо!

Šiandien, 2018-03-22, turėjo paaiškėti pirminė informacija apie 85 naujų troleibusų Kaune pirkimo rezultatus (turėjo būti plėšiami pasiūlymų vokai). Viešojo pirkimo terminas dėl sąlygų tikslinimų buvo nukeltas iš vasario 22 d. į kovo 22 d., tačiau ir šiandien vokai atplėšti nebuvo.

Gamintojai šiuo pirkimu susidomėjo – tai rodo ir ne vienas patikslinimas sąlygose ar atsakymai (net su nuotraukomis) į klausimus. Čia ir vėl dera pagirti šio viešojo pirkimo organizavimą už tai, kad visa informacija pateikiama ne tik lietuviškai, bet ir angliškai – taip suteikiant kuo vienodesnes dalyvavimo galimybes visiems gamintojams (o ne tik tiems, kurie turi savo atstovus Lietuvoje). Skaityti toliau…

18Фев/18

Каунас ждет 85 новых троллейбусов. Будут ли они лучше, чем заказаны в Вильнюсе?

На данный момент эта статья недоступна на русском языке, пожалуйста, попробуйте использовать услугу Google Translate (или любую альтернативную), чтобы получить русский перевод этого текста, спасибо!

Jau ketvirtadienį, 2018 m. vasario 22 dieną, Kaune turėtų būti atplėšti vokai. Vokuose turėtų būti įmonių, siūlančių savo naujus troleibusus Kaunui, pasiūlymai. Artėjant pasiūlymų teikimo terminui, panagrinėkime šį pirkimą – kokių troleibusų ieškoma ir kodėl būtent tokių, ir ar Kaunui gali pavykti išvengti grėblio, ant kurio išdidžiai užlipo Vilnius?

Prieš 3 mėnesius troleibusas.lt rašė apie Kauno patvirtintą ketinimą už ES investicijas įsigyti troleibusus.  Tuomet buvo ne tik mėginama atspėti, kiek troleibusų iš viso Kaunas ketina įsigyti, bet buvo rašoma ir apie tai, o kokia gi Lietuvoje yra patvirtinta ES „investicijų“ schema, kuomet jų naudą ne viešasis transportas, bet savivaldybės gaudo. Visgi savivaldybes dėl tokios tvarkos vargu ar galima kaltinti – toks yra Susisiekimo ministerijos patvirtintas įsakymas.

Bet grįžkime prie naujų troleibusų pirkimo. Būtina pasidžiaugti, kad Kaunas nedarė vienos grubios Vilniaus klaidos, tai yra, visos pirkimo sąlygos ir kita informacija gamintojams viešųjų pirkimų portale pateikiama ne tik lietuvių, bet ir anglų kalbomis. Galbūt tai ir nebus lemiamas kriterijus, kuris suteiks galimybę gamintojui dalyvauti. Visgi turint omenyje trumpą viešojo pirkimo dokumentų paruošimo ir pateikimo trukmę, kiekviena diena yra svarbi.

Kokios yra pirkimo sąlygos? Ar jos suteikia galimybes dalyvauti visiems troleibusų gamintojams? Ar bus išvengta Vilniaus istorijos su vienu dalyviu? Ar troleibusų komplektacija bus geresnė negu Vilniuje? Ar troleibusai turės autonominės eigos galimybę? Į šiuos ir kitus klausimus troleibusas.lt atsakė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras ir UAB „Kauno autobusai“ troleibusų parko vadovas Saulius Alekna. Nuoširdus ačiū jiems už atsakymus, o ryšių su visuomene specialistams – už tarpininkavimą atsakymus gaunant. Skaityti toliau…