All posts by Marius

06:59 AM06:59 AM/06:59 AM

The manufacturer of new Kaunas trolleybuses is revealed

It’s official at last: the manufacturer of 85 new trolleybuses for Kaunas has been revealed!

This tender lasted a long time and was not easy: there was ан appeal to the court from a manufacturer because of the terms of the procurement, the offer submitted by another participant was rejected. However, today, on October 3, 2018, there will be the closing stage of the signing ceremony. The representatives of Polish manufacturer (recently acquired by the Spanish concern CAF) Solaris Bus & Coach S.A. and UAB Kauno autobusai will exhange the signed contracts of the delivery of 85 new trolleybuses Solaris Trollino 12.

This ceremony will be attended by Mindaugas Grigelis, Managing Director of Kauno autobusai, and Karolis Dekeris, Marketing Director of this company. Solaris Bus & Coach S.A. will be represented by Krzysztof Kowalski (Director in the Baltic States), Maksim Bazan (regional manager), as well as Donatas Mačiulis (Lithuanian Regional Head of the representative office Solaris Bus & Coach Latvia), 2nd Secretary of the Polish Embassy in Lithuania Dawid Tomaszewski, as well as representatives of the Administration of Kaunas City Municipality: Deputy Mayor Simonas Kairys, Deputy Director General Vilius Šiliauskas, Chairman of the Sport, Tourism and Leisure Committee Andrius Palionis, Head of the Transport and Traffic organization department Paulius Keras.

More details about the dates of delivery of new trolleybuses, their prices, equipment in trolleybuses etc. will be provided soon. Stay tuned, please!

07:29 PM07:29 PM/07:29 PM

New trolleybuses for Vilnius are late… and it’s not the only oddity

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Jau prieš 10 dienų į Vilnių turėjo būti atvykę pirmieji penki nauji III kartos Solaris Trollino 12 troleibusai (iš viso tokių troleibusų turėtų atvykti 41). Realybė kitokia: jų vis dar nėra. Tačiau galbūt troleibusai jau „tuoj, tuoj“ atvyks, gal į vėlavimą reikėtų nekreipti dėmesio, nes „čia nieko tokio“?

Šiame tekste pasiaiškinsime, kokias sankcijas už vėlavimą numato sutartis ir kaip gi ruošiamasi troleibusų atvykimui. Skaityti toliau…

12:26 AM12:26 AM/12:26 AM

New Kaunas trolleybuses: again, lowest price, not capabilities is the most important criteria

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Šiandien, 2018 m. birželio 12 d. 9:00 val., baigiasi pasiūlymų dėl 85 naujų troleibusų Kauno miestui teikimo terminas. Kaip rašėme, po to, kuomet vienas iš gamintojų kreipėsi į teismą, 2018 m. kovo 2 d. teismas priėmė sprendimą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, t.y. stabdyti troleibusų ir jų eksploatavimui reikalingų detalių bei įrangos viešojo pirkimo (paskelbtas centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2018-01-10, pirkimo Nr. 353743, Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje 2018 m. sausio 11 d., Nr. 2018/S 007-010969) procedūras.

Ankstesniame tekste darėme prielaidą ir ji pasitvirtino: skundas tebuvo siekis marinuoti laiką ir užtęsti viešąjį pirkimą, o jokių viešojo pirkimo procedūrų pažeidimų (ką mėgino įrodyti gamintojas) teismas nerado. Skaityti toliau…

06:00 PM06:00 PM/06:00 PM

Insist on the changes of the General Plan and the Sustainable Mobility Plan

Iliustracija: inspiteofitall.se

Šį kartą tenka kviesti susitelkti ir veikti. Veikti aktyviai, o ne tik paspaudžiant „Patinka“ mygtuką socialiniame tinkle.

Liko tik kelios dienos pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl to, kas ir kaip turėtų būti daroma Vilniuje ir kokie visgi tikrovėje (o ne viešojoje erdvėje) prioritetai bus bent artimiausią dešimtmetį.

Nieko nedarant, deja, troleibusų perspektyvos Vilniuje taps nekokios. Kalbama ne tik apie tai, kad nebus numatytos net teorinės galimybės sistemos plėtrai (kas yra dabar galiojančiuose dokumentuose, tačiau to, kaip žinome, nėra daroma). Dokumentai numatys Vilniuje dar didesnius skaičius autobusų (ar kitų „naujų transporto rūšių“). Vargu ar reikia aiškinti, kad maršrutų pertvarkymai reikš likusių troleibusų maršrutų tolimesnį skandinimą ar uždarymą – analogiškas procesas puikiai matomas pastaraisiais metais, vis didinant investicijas į dyzelinius autobusus ir marinant troleibusus.

Tie du svarbūs dokumentai – tai Vilniaus miesto Bendrasis planas ir Vilniaus miesto Darnaus judumo mieste planas.

Toliau trumpai susipažinkime su abiem rengiamais dokumentais – ko juose trūksta, ko turėtume prašyti ir kaip tuos prašymus turėtume pateikti. Skaityti toliau…

12:35 AM12:35 AM/12:35 AM

Jeigu dar nenusprendėte dėl 2 procentų paramos

Iliustracija iš vst-vt.xyz

Dirbantys ir Lietuvos Respublikoje mokantys mokesčius dar turi keletą dienų ne tik pateikti metines pajamų deklaracijas (ir galbūt atgauti mokestines permokas), bet ir paremti įvairias organizacijas (pradedant mokyklomis, ligoninėmis, baigiant nevyriausybinėmis organizacijomis).

Kas yra ta parama? Šiuo metu valstybė yra sudariusi galimybę iki 2% sumokėto Gyventojų pajamų mokesčio savo nuožiūra skirti bet kuriam paramą galinčiam gauti juridiniam asmeniui, turinčiam paramos gavėjo statusą. Tai puikus būdas paremti, jūsų nuožiūra, vertą paramos organizaciją, o jums asmeniškai tai papildomai nekainuoja. Tai yra, jeigu paramos niekam neskirsite – tie pinigai neatkeliaus į jūsų sąskaitą – jie tiesiog liks valstybės biudžete.

Tikėtina, kad paramą jau kažkam paskyrėte, bet jeigu dar galvojate ir jeigu Jums yra svarbus viešasis transportas apskritai ar konkrečiai troleibusai – tolesnis tekstas skirtas Jums. Skaityti toliau…

10:09 PM10:09 PM/10:09 PM

The tender of trolleybuses in Kaunas faces complaints to the court

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Šiandien, 2018-03-22, turėjo paaiškėti pirminė informacija apie 85 naujų troleibusų Kaune pirkimo rezultatus (turėjo būti plėšiami pasiūlymų vokai). Viešojo pirkimo terminas dėl sąlygų tikslinimų buvo nukeltas iš vasario 22 d. į kovo 22 d., tačiau ir šiandien vokai atplėšti nebuvo.

Gamintojai šiuo pirkimu susidomėjo – tai rodo ir ne vienas patikslinimas sąlygose ar atsakymai (net su nuotraukomis) į klausimus. Čia ir vėl dera pagirti šio viešojo pirkimo organizavimą už tai, kad visa informacija pateikiama ne tik lietuviškai, bet ir angliškai – taip suteikiant kuo vienodesnes dalyvavimo galimybes visiems gamintojams (o ne tik tiems, kurie turi savo atstovus Lietuvoje). Skaityti toliau…

06:59 PM06:59 PM/06:59 PM

Kaunas is awaiting 85 new trolleybuses. Will they be better than ordered for Vilnius?

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Jau ketvirtadienį, 2018 m. vasario 22 dieną, Kaune turėtų būti atplėšti vokai. Vokuose turėtų būti įmonių, siūlančių savo naujus troleibusus Kaunui, pasiūlymai. Artėjant pasiūlymų teikimo terminui, panagrinėkime šį pirkimą – kokių troleibusų ieškoma ir kodėl būtent tokių, ir ar Kaunui gali pavykti išvengti grėblio, ant kurio išdidžiai užlipo Vilnius?

Prieš 3 mėnesius troleibusas.lt rašė apie Kauno patvirtintą ketinimą už ES investicijas įsigyti troleibusus.  Tuomet buvo ne tik mėginama atspėti, kiek troleibusų iš viso Kaunas ketina įsigyti, bet buvo rašoma ir apie tai, o kokia gi Lietuvoje yra patvirtinta ES „investicijų“ schema, kuomet jų naudą ne viešasis transportas, bet savivaldybės gaudo. Visgi savivaldybes dėl tokios tvarkos vargu ar galima kaltinti – toks yra Susisiekimo ministerijos patvirtintas įsakymas.

Bet grįžkime prie naujų troleibusų pirkimo. Būtina pasidžiaugti, kad Kaunas nedarė vienos grubios Vilniaus klaidos, tai yra, visos pirkimo sąlygos ir kita informacija gamintojams viešųjų pirkimų portale pateikiama ne tik lietuvių, bet ir anglų kalbomis. Galbūt tai ir nebus lemiamas kriterijus, kuris suteiks galimybę gamintojui dalyvauti. Visgi turint omenyje trumpą viešojo pirkimo dokumentų paruošimo ir pateikimo trukmę, kiekviena diena yra svarbi.

Kokios yra pirkimo sąlygos? Ar jos suteikia galimybes dalyvauti visiems troleibusų gamintojams? Ar bus išvengta Vilniaus istorijos su vienu dalyviu? Ar troleibusų komplektacija bus geresnė negu Vilniuje? Ar troleibusai turės autonominės eigos galimybę? Į šiuos ir kitus klausimus troleibusas.lt atsakė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras ir UAB „Kauno autobusai“ troleibusų parko vadovas Saulius Alekna. Nuoširdus ačiū jiems už atsakymus, o ryšių su visuomene specialistams – už tarpininkavimą atsakymus gaunant. Skaityti toliau…

05:06 PM05:06 PM/05:06 PM

Free public transport in Vilnius on February 16th: how to avoid mistakes in implementing this project?

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Šiandien skubos tvarka Vilniaus miesto savivaldybės taryba be didesnių diskusijų nusprendė: šių metų vasario 16 dieną visais Vilniaus miesto savivaldybės reguliariais miesto maršrutais bus leidžiama važiuoti nemokamai. Keliaujant visais Vilniaus miesto troleibusų ir autobusų maršrutais žymėti bilietų nereikės. Šis sprendimas negalioja Vilniaus rajono autobusų parko ar kitų vežėjų maršrutams, kurie nedalyvauja bendroje Vilniaus bilietų sistemoje.
Pakalbėkime apie tai, apie ką sprendimo tekste nėra rašoma. Tikėkimės, atsakymai į šiuos klausimus, pasirodžius tekstui, atsiras laiku, ir vasario 16-tąją jokių žemiau paminėti klausimų (ir nesklandumų) nekils. Skaityti toliau…

06:30 AM06:30 AM/06:30 AM

Why winter comes unexpectedly?

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Lietuvoje kasmet prisimenamas juokelis apie kelininkus, kuriuos žiema kasmet užklumpa netikėtai. Panašu, kad nuo kelininkų nenori atsilikti ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ – ketvirtoji šių metų savaitė, atnešusi -10°C šaltį, parodė, kad net ir tokiam nežymiam šaltukui ši įmonė nebesugeba pasiruošti, nors nėra naujokė keleivių pervežimo srityje. „Šaltąją“ savaitę šąlo važiuojančio viešojo transporto durys ar net stabdžiai. Todėl nenustebino ir tai, kad dalis transporto priemonių (ne tik troleibusai, bet ir autobusai) ryte net neišvažiavo į gatves. Į darbą atėję vairuotojai tiesiog liko budėti parko patalpose, kadangi – kaip netikėta – nebuvo techniškai tvarkingo rezervinio transporto. Keleiviai, žinoma, apie tai nežinojo, todėl veltui laukė transporto priemonių, net neišvažiavusių iš parko teritorijos.

Šis pavyzdys dar sykį parodo, kad ne transporto priemonių amžius, o iki neįtikėtinų žemumų kritę techninio aptarnavimo standartai yra viena didžiausių VVT teikiamos paslaugos kokybės silpnybių.

Vyresni vilniečiai turėtų prisiminti, kad seniau net esant 20 ar 30 laipsnių šalčiui viešasis transportas važinėdavo be didesnių problemų ir transporto priemonių durys neužšaldavo. Tad kas nutiko, kad net mažesnis šaltis dabar tapo problema? Skaityti toliau…

11:25 AM11:25 AM/11:25 AM

A diesel fuel station will be built in the trolleybus depot

This article is not available in English yet, please try to use Google Translate (or any alternate) service in order to get English translation of this text, thank you!

Degalinė troleibusų parke (projektuotojų vizualizacija)

Artėjame prie naujo Vilniaus m. viešojo transporto „modernizavimo“ etapo – 2-ojo troleibusų parko teritorijoje jau 2018 m. turėtų atsirasti dyzelinio kuro kolonėlė. 2017-11-23  savivaldybės interneto svetainėje buvo paskelbta apie „numatomą kitos paskirties inžinerinių statinių- įmonės transporto užpildymo degalinės Justiniškių g.14, Vilniuje, projektavimą“. Susipažinti su projektiniais pasiūlymais siūloma nuvykus pas projektuotoją į Kauną (arba peržiūrėjus interneto puslapyje įdėtą pdf failą). Jau šiandien (2017-12-11, pirmadienį, 17:30 val. Vilniaus miesto savivaldybėje (Konstitucijos pr. 3), 216 kab.) vyks viešasis susirinkimas, kurio metu bus galima užduoti klausimus, pateikti pastabas projekto užsakovams bei projektuotojams.

2-ajame troleibusų parke autobusai atsirado nuo 2013 metų. Tais metais buvo įvykdytas taip vadinamas Vilniaus viešojo transporto sistemos „optimizavimas“ – beveik pusšimtis troleibusų sustatyti į patvorį, pavadinus tai „konservavimu“, tuo pačiu panaikinti 4 troleibusų maršrutai, dalyje maršrutų sumažintas troleibusų skaičius. Dalį troleibusų maršrutų (didžiojoje maršrutų dalyje) pradėjo dubliuoti „greitieji“ autobusų maršrutai, na o į 2-ąjį troleibusų parką „taupymo sumetimais“ pradėjo keliauti dyzeliniai autobusai.

Kokį signalą siunčia dyzelinio kuro kolonėlės atsiradimas troleibusų parke, iš kurio dabar į maršrutus išvažiuoja iki 40-ties autobusų per dieną? Kuo motyvuojamas toks sprendimas, ir ar jis pagrįstas? Kokie planuojami transporto priemonių skaičiaus ir tipo pokyčiai? Apie tai mėginome paklausti Vilniaus m. savivaldybės atstovo. Ar visi atsakymai pasirodė atviri – apie tai komentare, kurį rasite teksto pabaigoje. Skaityti toliau…