New trolleybus routes in Kaunas from 06.10.2014

Jau pirmadienį, 2014 metų spalio 6 dieną, Kaune bus paleistas troleibusų eismas nauja atkarpa – Parodos kalnu. Ta proga žvilgtelėkime į Kauno troleibusų sistemą, maršrutus ir apžvelkime nuo pirmadienio įsigaliosiančias naujienas. Taip pat šį kartą – naujiena troleibusas.lt svetainėje – Jūsų dėmesiui siūlome ir Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos komentarą. Tikėkimės, į argumentuotus pasiūlymus bus atsižvelgta – juk visi norime kuo patogesnio keleiviams viešojo transporto.

Troleibusų Kaune istorija keliais sakiniais

Kauno troleibusai

1956 m. pabaigoje troleibusai pasirodė Vilniuje. Kauniečiai nenorėjo atsilikti, tad vos po kelerių metų, 1963 metais buvo nuspręsta pradėti statyti troleibusų parką Kaune, Šančiuose, netoli tilto (dabar ten laikinoje vietoje apsisuka 1 maršruto troleibusai), taip pat pirmąją kontaktinę troleibusų liniją nuo Šančių iki Senamiesčio.

1965 m. gruodžio 22 d. įvyko bandomasis važiavimas be keleivių (maršrutas Nr. 1 Panemunė – Gimnazijos g.), o paskutinę 1965-tųjų metų dieną, 1965-12-31, 15 valandą troleibusai Kauno gatvėmis pradėjo vežti keleivius. Vien per kelias pirmosios darbo dienos valandas troleibusai pervežė daugiau nei 4 tūkst. keleivių. Nepamirškime – Kaunas tuomet turėjo vos 8 troleibusus, tad toks pervežtų keleivių skaičius vos per kelias valandas tikrai įspūdingas.

Svetainės autrolis.lt duomenimis, 5-taisiais darbo metais Kaune jau buvo 5 troleibusų maršrutai, 15-taisiais – 9 maršrutai, o 20-taisiais – 11 maršrutų. Nuo 2010 m. liepos 10 dienos Kaune yra ir du naktiniai troleibusų maršrutai – tiesa, troleibusai jais važinėja tik naktimis iš penktadienio į šeštadienį ir iš šeštadienio į sekmadienį, o juose dirba tik po vieną troleibusą.

Kauno troleibusų infrastruktūra

Kaune 2014 m. rugpjūčio mėn. buvo 16 troleibusų maršrutų, jungiančių įvairius miesto rajonus, 2 maršrutai – naktiniai (naktį iš penktadienio į šeštadienį ir iš šeštadienio į sekmadienį). Bendras maršrutų ilgis apie 370 kilometrų. Elektros energiją Kauno troleibusų kontaktiniam tinklui tiekia 10 traukos pastočių, kontaktinio tinklo ilgis (neskaičiuojant naujosios trasos Parodos g., K.Petrausko g.) – 124,66 km. Gan nemažą dalį kontaktinio tinklo atramų Kaune sudaro gelžbetoninės atramos: iš 3979 atramų net 301 yra gelžbetoninė. Vilniuje gelžbetoninių atramų yra likę vos apie tuziną, jos visos yra Kalvarijų g.

Troleibusų skaičius maršrutuose

Žinant Vilniaus situaciją (kur pastaraisiais metais troleibusų skaičius ir vasaros, ir žiemos sezonu sumažintas, ir kur net savaitgaliais skaičius gan stipriai pakito), įdomu žiūrėti į šiuos skaičius Kaune. Kaip matote, poilsio ir švenčių dienomis troleibusų skaičius vasaros ar žiemos sezono metu nesikeičia, o vasaros metu jis nėra taip drastiškai sumažinamas kaip Vilniuje, taigi, net ir vasaros metu kursavimo užtikrinamas toks pat kursavimo dažnumas:

Nuo 2012-12-01 darbo dienomis dirbo 118, poilsio ir šventinėmis dienomis – 66 troleibusai.

Nuo 2013-01-01 darbo dienomis 110, poilsio ir šventinėmis dienomis – 68 troleibusai

Nuo 2013-06-17 darbo dienomis 95, o poilsio ir šventinėmis dienomis – 66 troleibusai.

Nuo 2014-08-25 darbo dienomis 115, poilsio ir šventinėmis dienomis – 67 troleibusai.

Į naktinius maršrutus išvažiuoja 2 troleibusai.

Keli įdomesni maršrutai

Kaunas, Solaris Trollino 12 (030)Ir Vilniuje turime maršrutų, kurie kursuoja tik darbo dienomis (13, 15) ar kurių trasos keičiamos savaitgaliais (4). Visgi Vilniuje neturime nei žiedinių, nei naktinių troleibusų maršrutų – tad peržvelkime kelis įdomesnius Kauno troleibusų maršrutus:

2 maršrutas – kursuoja tik darbo dienomis.

9, 12 maršrutai – žiediniai, vienas kitam priešingomis kryptimis. Vasaros metu kai kurie reisai iki žiedo Kauno marios

13, 14 maršrutai – žiediniai, vienas kitam priešingomis kryptimis

13N, 14N maršrutai – naktiniai (penktadienis, šeštadienis), žiediniai, vienas kitam priešingomis kryptimis (atidaryti 2010-07-10). Atkartoja 13 ir 14 maršrutų trasas.

15, 16 maršrutai – žiediniai, vienas kitam priešingomis kryptimis.

Maršrutai, kurių neliko

Šis skyrelis paruoštas remiantis NVTKA tinklaraštyje ir svetainėje transphoto.ru pateikta informacija.

Per beveik 49 metus, kuomet Kaune važinėja troleibusai, troleibusų maršrutų ne tik daugėjo. Pokyčių buvo ir kitokių – dalis maršrutų buvo keičiami, dalis uždaromi. Apie visus pakeitimus galite rasti informaciją aukščiau nurodytame NVTKA tinklaraščio puslapyje – žemiau pateikiame tik trumpą 2011 – 2014 metais panaikintų maršrutų apžvalgą:

3 Draugystės g. – Dainava. 2010-04-01 – panaikintas maršruto kursavimas poilsio dienomis, 2013-12-02 – maršrutas sutrumpintas, 2014-08-25 – maršrutas panaikintas. Prieš panaikinimą juo kursavo vos 2 troleibusai (1 visą dieną, 1 papildomas – piko metu).

4 Petrašiūnai – Kauno pilis. 2010-04-01 – panaikintas maršruto kursavimas poilsio dienomis, o darbo dienomis troleibusai pradėjo kursuoti tik piko metu. Nuo 2011-08-29 maršrutą aptarnavo vos 4 troleibusai. Visiškai panaikintas nuo 2012-12-01. Nuo 2014-10-06 maršrutas „atgyja“, tiesa, kitokia trasa.

6 Partizanų g. – Vaidoto g. Darbo režimas prieš panaikinimą: darbo dienomis, piko metu, maršrutą aptarnavo vos 4 troleibusai. Panaikintas nuo 2011-08-29 dėl A. Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcijos darbų. Šiuo metu eismas A.Juozapavičiaus prospektu atnaujintas, bet šis maršrutas – ne.

Į Parodos kalną – troleibusais

Naujoji troleibusų tinklo atkarpa

Naujoji troleibusų tinklo atkarpa

Tuo metu kai Vilnius, pasikeitus miesto valdžiai, vietoj planuotų naujų troleibusų autobusų pripirko, Kaunas savo planų nepakeitė ir bent iš dalies vykdė miesto strateginiame plane numatomus uždavinius: buvo pateikta paraiška troleibusų kontaktinio tinklo statybai Parodos ir K.Petrausko gatvėse, projektas ir buvo įgyvendintas.

Galima tik pasidžiaugti, kad Kaunas šiuo atveju nepasidavė psichozei dėl „labai artimos“ elektrinių autobusų ateities ir, įgyvendinęs projektą, turės ne tik netaršaus viešojo transporto eismą gan svarbioje miesto gatvėje, bet ir pilnai sutvarkytą svarbią gatvę (kuri iki šio projekto įgyvendinimo anaiptol nebuvo geros būklės). Beje, būtent bandydamas įkopti į Parodos kalną, mažas bandomasis elektrinis autobusiukas patyrė fiasko (taip ir nesugebėjo į jį įlipti, nors tai buvo mažos talpos transporto priemonė).

Informacinis stendas apie gatvės rekonstravimą

Darbų pabaiga – tik 2015 metų kovą. Troleibusai – jau nuo 2014-10-06.

Remonto darbai K.Petrausko g.

Troleibusų infrastruktūra paruošta – trūksta tik tvarkingos gatvės dangos.

Projekto įgyvendinimui buvo pasinaudota Europos Sąjungos Struktūrinės paramos Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemone „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“, įrengta nauja 4,78 km ilgio kontaktinio tinklo linija K.Petrausko, Parodos ir Vytauto gatvėse, sujungsianti Savanorių pr. ir Vytauto pr. esančius kontaktinius tinklus, kas leis kauniečiams ir miesto svečiams patogiau troleibusais pasiekti miesto centrą. Tikimasi, kad žmonės, keliaujantys iš Eigulių, Kalniečių rajonų ir į juos, dabar galės važiuoti viešuoju transportu žymiai patogiau nei iki šiol.

ES struktūrinės paramos portale teigiama, kad bendra projekto vertė yra 3 362 643,82 Lt, iš šios sumos projektui skirta ES finansuojama dalis yra 2 858 247,24 Lt. Taigi, ES Struktūrinės paramos Sanglaudos skatinimo veiksmų programos pagalba buvo skirta net 85% projekto sumos – į tai derėtų atkreipti dėmesį, kai kuriems politikams ir „specialistams“ Vilniuje kalbant apie milžiniškas išlaidas, kurios neva prislėgtų miestą, norint išplėsti ir atnaujinti troleibusų infrastruktūrą.

Beje, troleibusų kontaktinio tinklo atramos, kabeliai, kontaktinis tinklas buvo įrengti gan seniai – užtruko pačios gatvės dangos ir aplinkos tvarkymas. Šalia matote nuotrauką, darytą šių metų liepos mėnesį – kaip matote, kontaktinio tinklo atramos (naudojamos ir gatvės apšvietimui) įrengtos, kontaktinis tinklas iškabintas, matėsi tik prie fiderių dirbantys specialistai.

Šis naujos troleibusų kontaktinio tinklo atkarpos projektas yra dalis Kauno miesto 2008-2015 metų strateginio plano 3.1.2.2 priemonės „Troleibusų kontaktinio tinklo plėtra“:

Kauno miesto strateginis planas

Santrumpų paaiškinimai: KMSA – Kauno miesto savivaldybės administracija, ES – Energetikos skyrius, TEOS – Transporto ir eismo organizavimo skyrius

Kaip matote, didžioji dalis gerų sumanymų nebuvo įgyvendinta – na, bet strateginio plano įgyvendinimui skirtas laikas dar nesibaigė, tad tikėkimės, kad dar bus priimta ir įgyvendinta nemažai teisingų ir efektyviai pagerinsiančių situaciją sprendimų.

Kaip keičiasi Kauno troleibusų eismas nuo 2014-10-06?

2 ir 4 maršrutų išvykimo laikai (stotelė: K.Petrausko g.)

Taigi jau nuo pirmadienio, 2014 m. spalio 6-osios, pradedamas troleibusų eismas Parodos, K. Petrausko gatvėmis. Koreguojami 1 maršruto troleibusų tvarkaraščiai, dalinai keičiama 2 maršruto troleibusų trasa ir atidaromas 4 troleibusų maršrutas.

Kadangi vakar, 2014-09-30, pagaliau pasirodė nuo 2014-10-06 įsigaliosiantys tvarkaraščiai, pažvelkime į būsimus pokyčius atidžiau.

Pirmas į akis kritęs dalykas – nors buvo teigiama, kad 2 ir 4 maršrutais važiuos tik Solaris Trollino 12 modelio troleibusai, stops.lt paskelbtuose tvarkaraščiuose tik nedidelė dalis reisų žymimi kaip atliekami žemagrindžiais troleibusais. Galbūt tai techninė klaida, o galbūt buvo apsižiūrėta, kad iš kitų maršrutų tiesiog negalima paimti tiek Solaris troleibusų – visa tai pamatysime jau kitą savaitę.

1 maršrutas. Kaip praėjusią savaitę informavo Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyrius, prie naujojo 4 troleibusų maršruto bus derinami pirmiausia 1-ojo, o tuomet, atsižvelgiant į šių dviejų maršrutų tvarkaraščius, bus sudaromi ir 2-ojo troleibusų maršruto tvarkaraščiai. Būsimame tvarkaraštyje matomi kai kurių reisų „pastumdymai“, galima manyti, jie ir vyksta minėtu tikslu – mėginant derinti prie 4 ir 2 troleibusų maršrutų tvarkaraščių. Ar pakoregavimai sėkmingi ir ar bus išvengta Vilniuje įsigalėjusios važiavimo „traukinuku“ problemos – parodys laikas. Maršruto trasa, troleibusų skaičius maršrute nesikeičia.

2 maršrutas. Kaip ir dabar, šiuo maršrutu troleibusai kursuos tik darbo dienomis. Pakeista trasa tik viena kryptimi – važiuojant iš Islandijos pl. Kauno pilies link. Iki pokyčių šią atkarpą troleibusas dienos metu nuvažiuodavo per 24 minutes, dabar skiriama 30 minučių. Atgal troleibusas grįš dabartine trasa, jos nuvažiavimo trukmė lieka tokia pati – 22 minutės.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad kai kur intervalai tarp reisų netolygūs, tačiau jei per „langą“ atvažiuos kitas ta kryptimi vežantis troleibusas – galbūt tai nesudarys problemų. Mes pamėginome pažiūrėti 2 ir 4 maršrutų troleibusų tvarkaraščius stotelėje „K.Petrausko gatvė“ Ledo arenos link (juos matote šio skyrelio pradžioje) – panašu, kad ypač nepiko metu, kai troleibusai kursuos rečiau, reikalingos šiokios tokios korekcijos, kad troleibusai pasirodytų ne vienu metu.

4 maršrutas. Naujuoju maršrutu troleibusai kursuos ir savaitgaliais – tiesa, darbą pradės kiek vėliau ir važinės kiek rečiau. Darbo dienomis, piko metu, troleibusai važiuos 8-19 minučių intervalu. Šiek tiek neramina tai, kad gan anksti baigiamas šiuo maršrutu važiuojančių troleibusų darbo laikas – bet galbūt dabar vėlesnis važiavimo laikas ir nėra reikalingas, o esant poreikiui tai bus pakoreguota.

NVTKA komentaras dėl eismo Parodos gatve

Pateikti savo nuomonę apie naujus (pakeistus) troleibusų maršrutus paprašėme Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos (NVTKA) pirmininką Julių Majauską. Pateikiame jo komentarą – kritiką ir pasiūlymus dėl efektyvesnio Kauno troleibusų infrastruktūros panaudojimo ir pokyčių, kurie duotų juntamą naudą viešojo transporto keleiviams.

NVTKA logoKauno miesto savivaldybės administracijos Keleivinio transporto komisija 2014 m. rugsėjo 9 d. nusprendė, kad naująja troleibusų linija Parodos ir K. Petrausko gatvėmis važiuos dviejų maršrutų troleibusai.

2-asis maršrutas nuo Islandijos pl. keleivius veš K. Petrausko, Parodos gatvėmis, Vytauto pr., Kęstučio g. iki Kauno pilies, o grįš esama trasa – Savanorių prospektu. 4-uoju maršrutu bus vežama dalis 1-ojo maršruto keleivių, todėl labai tikėtina, kad pastarojo maršruto eismo tvarkaraštis bus šiek tiek retinamas. Naujuoju maršrutu transportas važiuos nuo Islandijos pl. iki Žemųjų Šančių, aplenkdamas Savanorių prospektą bei centrą: K. Petrausko g., Parodos g., Vytauto pr. pro stotį.

Pakeistas 2-asis maršrutas atvers naują susisiekimo kelią viešuoju transportu nuo Šiaurės pr. iki centro, bet ne atgal. Dėl maršruto skirtingų trasų skirtingomis kryptimis, iš dalies besidubliuojantis 1-asis maršrutas turėtų rytinio piko metu nuo Islandijos pl. kursuoti kiek rečiau nei popiet. Tuo tarpu iš centro į namus pavakarę keliaujantys Sukilėlių pr., Šiaurės pr. gyventojai turėtų matyti sudažnintą, lyginant su rytiniu, 1-ojo maršruto tvarkaraštį, kadangi ryte gyventojai į centrą būtų vežami 1 ir 2-ojo maršrutų troleibusais, o popiet iš centro link Islandijos pl. – tik 1-ojo.

Deja, tikėtis tvarkaraščių derinimo nelabai verta, nes 1-uoju maršrutu vežami ir Žemųjų Šančių gyventojai, vadinasi, skirtinguose maršruto galuose esančių mikrorajonų aptarnavimas taptų netolygus.

Jau dabar kyla abejonių, ar naujoji linija bus išnaudota efektyviai. Jungtis nuo Islandijos plento ir Klinikų su stotimi bus 4-asis maršrutas. 2-ojo maršruto keitimas kol kas kelia tik klausimą – ar toks reikalingas? Juk dubliuos tiek 1-ąjį, tiek 4-ąjį. Panašu, kad 2-asis maršrutas bus tiesiog pagalbinis, nuimsiantis šiek tiek keleivių srauto tai nuo vieno, tai nuo kito maršruto. Deja, bet labai reikalingos krypties nuo K. Petrausko g. į Savanorių prospektą (Aklųjų ir silpnaregių centro link) nebus. Naujoji troleibusų linija taip pat nepavaduos ir autobusų, nes į Parodos g. kalną kyla autobusai, kurie vėliau keleivius veža Vydūno alėja (čia troleibusų kontaktinio tinklo nėra), Šilainių link (kontaktinio tinklo troleibusams irgi nėra), Sukilėlių prospekto link (43-iasis autobusų maršrutas, kuris, tikėtina, po kurio nors laiko bus modifikuotas) ir tik 6-asis maršrutas Savanorių prospekto link (ši jungtis troleibusams taip ir lieka neišnaudota).

Manau, kad Kauno miesto savivaldybė ėjo lengvu keliu ir kol kas žengė labai mažą ir konservatyvų (galbūt net pavadinčiau – bailų) žingsnį – bandymų keliu. Matyt, pirmiausia naujaisiais troleibusų maršrutais norima išsiaiškinti keleivių srautus. Taigi pirmiausia įrengė troleibusų liniją, o tik po to aiškinsis, kiek ji reikalinga.

4-ojo maršruto trasa vėl išryškina didžiulę Kauno troleibusų kontaktinio tinklo problemą – prie stoties trūksta troleibusams skirto galinio punkto. 1-ojo ir 4-ojo maršrutų dubliavimas nėra efektyvus, nes nuo Žemųjų Šančių greitesnis susisiekimas su Klinikomis nėra itin aktualus – ten dabar ir taip vežama 43-iojo maršruto autobusais. Troleibusams skirto galinio punkto įrengimui galėtų pasitarnauti nedidelė maršrutinių taksi kadaise aktyviai naudota aikštelė šalia geležinkelio stoties. Ją sujungus su autobusų galinio punkto aikštele ir nutiesus kelis šimtus metrų troleibusų kontaktinio tinklo, atsivertų galimybė atnaujinti troleibusų maršrutus visame mieste ir juos geriau pritaikyti pagal keleivių poreikius.

Dabartinė troleibusų linija Parodos ir K. Petrausko gatvėmis galėtų būti išnaudota taip:

1. 1-uoju maršrutu troleibusai kursuotų esamu maršrutu be pakeitimų.

2. 2-asis maršrutas galėtų važiuoti abiem kryptimis vienodai: Islandijos pl. – Kauno pilis pro Parodos gatvę ir centrą. 2-ojo maršruto idėjinė paskirtis būtų gerinti susisiekimą su stotimi (nors iš tiesų tiesiogiai ten nevežtų), išlaikant tiesioginį susisiekimą su Kauno pilimi. Perspektyvoje galima svarstyti apie šio maršruto nukreipimą nuo Islandijos plento Parodos gatve iki geležinkelio stoties, jei ten būtų įrengtas galinis troleibusų punktas. Tokiu atveju būtų didinamas 1-ojo maršruto našumas ir intervalas, nes jis papildomai vežtų keleivius, norinčius pasiekti Kauno pilį (tik jau keliaujančius persėdant į kito maršruto troleibusus Savanorių prospekte). Jei visgi išliktų didelis poreikis darbo dienų piko metu nuo Islandijos plento ir Klinikų gyventojams turėti tiesioginį susisiekimą su Kauno pilimi, būtų galima organizuoti papildomą troleibusų maršrutą būtent tam rytinio ir vakarinio piko metu.

3. Atlikus keleivių srautų tyrimus ir gyventojų apklausą, nuspręsti dėl Parodos gatvės jungties su Savanorių prospektu. Galima svarstyti apie vieną naują maršrutą: Vilniaus g. – Partizanų g. pro centrą, Parodos g., Savanorių pr., Kovo 11-osios g., V. Krėvės pr. iki galinio Partizanų g. troleibusų punkto. Toks maršrutas pagerintų dalies gyventojų susisiekimą nuo Savanorių pr. iki K. Petrausko g. bei centro ties Vytauto pr. ir, neabejotinai, pagerintų susisiekimą nuo Krėvės pr. iki Savanorių pr. Galimas ir, tikėtina, žymiai populiaresnio maršruto organizavimas: Žemieji Šančiai – Partizanų g. pro stotį, Parodos g., Savanorių pr., Kovo 11-osios g., V. Krėvės pr. iki galinio Partizanų g. troleibusų punkto. Toks maršrutas atvertų galimybę nuo Savanorių pr. pasiekti stotį greičiau, o nuo Šančių pasiekti tą Savanorių pr. dalį, iki kurios neveža 1-ojo maršruto troleibusai.

Įvedus tokius maršrutus, reikėtų akylai nuo 3 iki 6 mėnesių ne vasaros metu stebėti 1, 2, 13, 14 ir naujojo 4-ojo maršrutų keleivių srautus.

Įrengus, kaip siūloma, troleibusų galinį punktą prie stoties, būtų galima drastiškiau koreguoti pasenusius maršrutus ir taip efektyviau išnaudoti troleibusų parką (mažinant važiavimo intervalus).

Pavyzdžiui, galima efektyviau suplanuoti dabar nuostolingą Ašigalio g. atkarpą. Ja 13-ojo maršruto troleibusai darbo dienomis pravažiuoja viena kryptimi 109 kartus, 14-ojo – dar lygiai tiek pat! Taigi Ašigalio g. į priekį troleibusai darbo dienomis važiuoja 218 kartų, o atgal – dar tiek pat. Kaune tai yra vienintelė gatvė, kurioje viešasis transportas kursuoja taip neadekvačiai dažnai visiškai be reikalo – ten nėra tiek keleivių. Vietoje to troleibusai galėtų važiuoti tuo pačiu metu gatvėmis, kuriose gyventojai iš tiesų laukia troleibusų.

Problema yra atsiradusi dėl parduoto pastato su apsisukimo žiedu troleibusams ties Šiaurės pr., Sukilėlių pr. ir Ašigalio g. sankryža. Kadangi Šiaurės pr. atkarpos, tinkamos troleibusų eismui, gyventojai vieną dalį Savanorių pr. gali pasiekti 1-uoju troleibusų maršrutu, į likusią prospekto dalį galima keleivius vežti 11-uoju maršrutu. 13-asis nuo Islandijos pl. galinio punkto važiuotų tiesiai į S. Žukausko g., pralenkdamas Ašigalio g. ir Šiaurės pr. Pastarojo gyventojai piko metu norintys pasiekti dalį Savanorių pr., troleibuso turėtų laukti ne ilgiau kaip 4 minutėmis daugiau negu iki šiol. Atkreipiu dėmesį, kad dabar 13-asis ir 14-asis šioje atkarpoje važiuoja nepakankamai rentabiliai.

Kartu galima išnaudoti ir troleibusų galinį punktą prie stoties, kurį būtų naudinga ten įrengti. Tai leistų efektyviau organizuoti susisiekimą. 13-asis maršrutas galėtų būti Islandijos pl. (aplenkiant Ašigalio g.) – Geležinkelio stotis pro Savanorių pr., centrą. Eismas būtų abiem kryptimis vienodas, o ne žiediniu maršrutu. 14-asis galėtų kursuoti nuo Islandijos pl. iki Kauno pilies pro Ašigalio g. (Šiaurės pr. gyventojams išlaikant patogų tiesioginį susisiekimą su Kovo 11-osios g. ir K. Baršausko g.), Kovo 11-osios g., stotį, centrą iki Kauno pilies ir atgal tokiu pačiu maršrutu.

11-asis darbo dienomis važiuoja 82 kartus į vieną pusę, o 14-asis – 109 į vieną pusę. Abiejų maršrutų keleivių srautai išliktų panašūs kaip ir dabar, tad Ašigalio gatve troleibusai kursuotų nebe 218 kartų, o 191-ą. Tokiu būdu būtų išlaikytas tikrai geras susisiekimas ir sumažinti nuostoliai. Šios lėšos galėtų būti panaudotos gerinant susisiekimą kitose miesto vietose.

13 ir 14-ojo maršrutų išskaidymas iš žiedinių į įprastinius leistų ne tik sumažinti nuostolius, bet ir keleivių grūstis transporto priemonėse ties centrine miesto dalimi (nes toje vietoje būtų maršrutų pabaiga).

Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos

Pirmininkas Julius Majauskas

www.nvtka.lt | http://tinklarastis.nvtka.lt | www.facebook.com/nvtka

Vietoj reziumė

Tik laikas parodys, kurie šiame įraše paminėti pastebėjimai buvo teisingi, kurie pasiūlymai sulauks dėmesio ir ar į juos bus atsižvelgta.

O dabar kviečiame kauniečius ir miesto svečius aktyviai naudotis ir senaisiais, ir naujaisiais troleibusų maršrutais, diskutuoti dėl jų ir šiame, ir facebook puslapyje. Na ir tuo pačiu prašome nepamiršti, kad maršrutų patogumas taip pat priklauso ir nuo keleivių aktyvumo. Jei manote, kad kažkas naujuosiuose maršrutuose turėtų būti pakoreguota (pvz., maršrutui skirta per daug laiko, ar turėtų būti pakoreguota trasa) – kreipkitės į miesto viešąjį transportą organizuojančius specialistus, pateikite jiems savo argumentus. Beje, šiame skyriuje mus informavo, kad jei bus matomas poreikis – 2 troleibusų maršrutas ir kryptimi „Kauno pilis – Islandijos pl.“ važiuotų pro Parodos g. jau kitų metų vasarą.

Papildymas. Naujosios troleibusų sistemos atkarpos pristatymas

Penktadienį, 2014 m. spalio 3 dieną, likus porai dienų iki nuolatinio troleibusų eismo Parodos kalnu pradžios, Kauno miesto ir įmonės „Kauno autobusai“ vadovai pakvietė žurnalistus į šios ilgai lauktos naujienos pristatymą. Lydimas policijos ekipažo, troleibusas Solaris Trollino 12 (garaž. Nr. 028) nesunkiai užlipo į kalną. Kaip teigia kauniečiai, neretas troleibusas (jau pradėjus reguliarų kursavimą) į kalną užkopia greičiau nei nurodyta tvarkaraščiuose, tad stotelėje minutę pastoviniuoja.

Iš pristatymo renginio – žiniasklaidos reportažai:

Kauno diena: Į Parodos kalną pirmasis troleibusas kilo su politikų dainomis ir eilėraščiais

Kas vyksta Kaune: Išbandyta praktiškai: troleibusai į Parodos kalną kyla be problemų

lrytas.lt: Neregėtas vaizdas – į Parodos kalną ropščiasi troleibusai

15min.lt: Kaune į Parodos kalną užkilo pirmasis troleibusas

kaunas.lt: Į Parodos kalną užkilo pirmasis troleibusas

Init TV vaizdo reportažas (žiūrėti nuo 09:42)

 

 

 

2 thoughts on “New trolleybus routes in Kaunas from 06.10.2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.