2013-05-19: savaitės įvykiai

Ši savaitė buvo kupina įvykių – bet to, turbūt, ir derėtų tikėtis, kadangi liepos 1-oji artėja, be to, artėjant dienai, kada bus paskelbtas tramvajaus linijos įrengimo konkursas, savivaldybė vis aktyviau ima skleisti žinias apie tramvajaus „būtinumą“.

Pamėginkime trumpai apžvelgti, kas gi įvyko šią savaitę.2013-05-13, pirmadienis. Vilniaus miesto savivaldybėje įvyko Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisijos posėdis. Dalyvavo komisijos pirmininkė Birutė Galinienė, komisijos nariai Sigita Burbienė, Olga Gorškova, Gžegož Sakson, Aušra Švilpienė. Peticiją pristatė Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profsąjungos, Lietuvos profsąjungų lygos, Lietuvos valstiečių ir Žaliųjų sąjungos, Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje!“ atstovai. Posėdžio metu buvo svarstoma peticija „Dėl Vilniaus miesto viešojo transporto optimizavimo“, po kuria buvo surinkta virš 1200 parašų:

472 parašai – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, asmens kodu, parašu;

616 parašų – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, gimimo data, parašu;

170 parašų – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, parašu.

Peticijos kopijos buvo įteiktos ne tik Vilniaus miesto savivaldybės tarybai, bet ir Lietuvos Respublikos Seimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

Peticijos tekstas:

Vilniaus, kaip ir visų kitų Lietuvos miestų viešasis transportas, vykdo socialinę funkciją. Juo daugiausia naudojasi tie Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai, kurie negali sau leisti didesnių išlaidų transportui, todėl viešasis transportas jiems – gyvybiškai svarbus. Tai ne tik dirbantys žmonės, bet ir studentai, pensininkai ir kt… Mums, kurie naudojasi viešuoju transportu, yra svarbi net tik priimtina bilietų kaina bei galimybė iki reikiamos vietos nuvažiuoti greitai ir be persėdimų, bet ir transporto stotelių atstumas nuo namų.

Mums, Vilniaus miesto gyventojams, yra svarbu išsaugoti šio miesto kultūrinį ir architektūrinį paveldą, kuriam, jei bus įgyvendinti Vilniaus miesto savivaldybės planai įdiegti tramvajų linijas, gali būti padaryta didžiulė žala. Mus jaudina Vilniaus miesto ateitis, todėl labai svarbu, kad Vilniaus miesto savivaldybės priimamų sprendimų įgyvendinimui būtini įsiskolinimai eilinį kartą negultų ant mūsų pečių. Mes manome, kad miesto lėšos turi būti skirstomos racionaliai ir piliečių gerovei, o ne mažai privilegijuotų asmenų grupei.

Mūsų, privataus transporto vairuotojų, netenkina tai, kad Vilniaus miesto savivaldybės numatytas viešojo transporto optimizavimas ir tramvajų linijų įdiegimas pasunkins važiavimą sostinės keliais.

Todėl mes kategoriškai nesutinkame su Vilniaus miesto savivaldybės ketinimais optimizuoti Vilniaus miesto viešąjį transportą – sumažinti autobusų ir troleibusų maršrutų skaičių ir įdiegti tramvajaus linijas. Mes manome, kad šie ketinimai yra nepagrįsti, o tyrimai, kuriais jie vadovaujasi – šališki ir paviršutiniški.

Vilniaus viešasis transportas – tai ne tik miesto veidas, bet ir visos šalies vizitinė kortelė. Todėl sostinės viešojo transporto problemas turi spręsti ne tik miesto valdžia, bet ir Lietuvos Respublikos Seimas bei Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Todėl mes, žemiau pasirašę šį tekstą, prašome pripažinti jį kaip Peticiją ir imtis visų būtinų priemonių bei priimti ir/arba pakeisti atitinkamus LR įstatymus, savivaldybės teisės aktus atsižvelgiant į mūsų reikalavimus.

Mūsų reikalavimai:

1. Atsisakyti visų planuojamų Vilniaus miesto viešojo transporto reformų.

2. Išsaugoti dabar veikiančią sostinės transporto sistemą, ją nuolat tobulinti atnaujinant transporto priemones (autobusus ir troleibusus).

3. Visas su viešojo transporto sistema susijusias reformas vykdyti tik atsižvelgiant į plataus rato sostinės gyventojų nuomonę.

Posėdžio metu komisijos nariai buvo informuoti apie troleibusų privalumus, lyginant su kitomis viešojo transporto priemonėmis, pateikta apibendrinta informacijas apie nepatogumus miesto gyventojams ir svečiams tramvajaus linijų įrengimo metu, apie žymiai didesnę finansinę naštą miestui, jei bus imtasi troleibusų sistemos naikinimo ir tramvajaus projekto vykdymo. Komisijos nariams pageidaujant, po posėdžio buvo paruošta ir išsiųsta el.paštu glausta informacija su konkrečiais pavyzdžiais kelių įdomesnių troleibusų transporto sistemų, veikiančių Vakaruose (pradedant Austrija, baigiant Kanada). Minėtame pristatyme pademonstruota, kad troleibusų sistemos veikia labai įvairaus dydžio miestuose, kad yra įvairiausių modelių ir gamintojų, taip pat yra pavyzdžių, kai troleibusai pakeitė tramvajaus sistemas, ar kai troleibusai buvo perkonstruoti iš turėtų autobusų.

Dabar belieka laukti peticijų komisijos sprendimų, po ko seks tolimesni mūsų veiksmai.

2013-05-14, antradienis. Vilniaus miesto savivaldybė, Paslaugų ir miesto ūkio komiteto posėdis, kurio metu svarstomas ir taip vadinamas „Vežėjų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą vežti keleivius autobusais vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste“ tvarkos aprašas (Nr. A1-1327).

Nors pagal savivaldybės interneto svetainėje pateiktą informaciją šio klausimo svarstymas buvo numatytas posėdžio pradžioje, dėl nežinomų priežasčių jis buvo pradėtas svarstyti tik po daugmaž trijų valandų – dėl šios priežasties dalis posėdyje norėjusių dalyvauti ir savo nuomone bei informacija norėjusių pasidalinti posėdžio svečių (dirbančių troleibusų parkuose) dalyvauti negalėjo, nes turėjo išvykti dirbti į antrąją pamainą. Net ir likusiųjų svečių – nors posėdis buvo viešas – į posėdį įsileisti savivaldybės atstovai nenorėjo. Svarstant šį klausimą, aktyviausiai šia tema domėjosi komiteto narė Violeta Podolskaitė – kiti dalyviai nebuvo labai aktyvūs. Nors ir ribotai – galbūt,dėl užtrukusio posėdžio – posėdžio svečiai turėjo galimybę pristatyti ir savo pozicijas. Norisi tikėti, kad bent keli komiteto priėmė kitokią informaciją, nei „nuleidžiamą iš viršaus“, taip pat norisi tikėtis, kad tarybos nariai ir patys susidomės, ir kitus sudomins šia tema ir sieks gauti teisingą informaciją.

2013-05-15, trečiadienis. Nors praėjo tik savaitė nuo praėjusio posėdžio, įvykusio 2013-08-08, vėl vyko Vilniaus miesto tarybos posėdis (posėdžio Nr. 39). Prieš posėdį – kas, kaip juokavome, tampa tradicija – vėl surengėme trumpą piketą:

Posėdžio vaizdo įrašo pirmąją dalį, kurioje buvo nagrinėjamas mums aktualus klausimas, galima pažiūrėti Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje.

Kaip matome, nors buvo balsuota du kartus, projektas nebuvo patvirtintas.

Noriu priminti, kad trečiadienį taryboje nebuvo svarstomas nei „greitųjų“ autobusų įvedimas, nei „optimizavimas“, nei po liepos 1 d. įvedami troleibusų skaičiaus pokyčiai. Kaip teisingai sakė vienas tarybos narių, labai blogai, kad patyliukais buvo prastumtas be jokio pasipriešinimo ir diskusijų „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas“:

Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas

Projekto „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas” sprendiniai

Dabar pokyčiai yra daromi atsižvelgiant į šitą planą – tad esant galimybėms, reikėtų pirmiausia siekti koreguoti šiuos planus ir sprendinius.

Tad kodėl, jei trečiadienį nebuvo svarstomas „optimizavimo“ projektas, ir buvo teigiama, kad tai yra susiję tik su privačiais vežėjais, mums, siekiantiems išsaugoti Vilniuje troleibusų sistemą, šis klausimas irgi yra svarbus? Tai svarbu ir VVT, nes pagal šį planą, privatiems vežėjams būtų skiriama dalis lėšų už keleivių pervežimą, o VVT kristų į dar didesnę finansinę krizę, plius, palaipsniui tai suteiktų galimybę maršrutus vieną po kito perduoti privatiems vežėjams, motyvuojant tuo, kad jie veža pigiau.

Kas pasiekta, miesto tarybai nepatvirtinus šio „įtraukimo“ sprendimo? Pirma, privatūs vežėjai negalės gauti miesto pinigų, skirtų keleivių pervežimui. Antra, VVT turės aptarnauti visus miesto maršrutus – o tai savaime reiškia didesnį vairuotojų ir transporto priemonių poreikį. Norisi tikėtis, kad tai bent jau pristabdys troleibusų naikinimo planus ir galbūt netgi bus nenaikinami kai kurie maršrutai ar nebus taip drastiškai mažinamas troleibusų priemonių kiekis maršrutuose.

2013-05-17, penktadienis. Vilniuje šiandien ir rytoj (2013-05-18) vyksta renginys „Vilniaus brodas gyvas“. Kelios nuotraukos su vieninteliu mieste likusiu ir tik renginiams nuomojamu Škoda 9Tr, garažinio Nr. 1387 troleibusu (iš renginio pradžios, su hipiais ir “hipiais”) yra 15min.lt galerijoje.

Penktadienio vakare pavyko ten apsilankyti ir padaryti šiek tiek nuotraukų – kelios iš jų, Jūsų dėmesiui, žemiau esančioje fotogalerijoje:

Na ir pabaigai noriu pacituoti Vilniaus mero A.Zuoko žodžius iš šeštadienį, 2013-05-18, portale lrytas.lt pasirodžiusio straipsnio „Vilniaus Volstryte – naujų dangoraižių vizijos“:

 „Dešiniojo Neries kranto plėtra neapsiribos verslo biurų statybomis. Ketinama iš esmės atnaujinti Lvovo ir Krokuvos gatves, Konstitucijos prospekte važinės aplinką tausojantis transportas: nauji belaidžiai troleibusai arba moduliniai autobusai”, – žadėjo A.Zuokas.

Kas dieną po naujieną, vizijose transporto priemonės vis kitokios… kad tik nepritrūktų naujų pavadinimų savo svajonių tramvajui…

One thought on “2013-05-19: savaitės įvykiai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.