Mitingas 2013 m. birželio 26 d. 12 val. Europos aikštėje

troleibusas_skraido_150px

MITINGAS

„MUMS RŪPI VILNIAUS VIEŠOJO TRANSPORTO ATEITIS“
Birželio 26 d., trečiadienį, 12 val., Europos aikštėje

Gerbiami miestiečiai!

Artėja liepos 1-oji, kai prasidės A.Zuoko inicijuotas Vilniaus viešojo transporto sistemos keitimas. Į gatves nebeišvažiuos privatūs mikroautobusai, bus pradėtas troleibusų naikinimas, stipriai keičiama autobusų sistema, teks važiuoti su persėdimais, todėl didės kelionės kaina.

Visi puikiai suprantame, kad Vilniaus valdžia turi rimtą priežastį taip elgtis. Toji priežastis – pinigai. Švarūs ir ekologiški troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus. pvz. visus esamus troleibusus važinėjančius 22-se maršrutuose pakeisti naujais lietuviškais (Amber) tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus, tuo tarpu viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina – nuo 7 mln. litų. Bet galite įsivaizduoti, kokio dydžio asmeninė nauda galima valdininkams, stumiantiems brangų ir abejotiną tramvajaus projektą.

Kol lauksime brangaus tramvajaus, „reformatoriai“ sunaikins elektrinį troleibusą ir siūlys mums važinėti senais dyzeliniais autobusais, kurie stos ne visose stotelėse ir važinės daug rečiau nei troleibusai. Praskolintame mieste tokia avantiūra neišvengiamai baigsis nauju bilietų branginimu, nors ūkiškai tvarkantis su esama transporto sistema galima ne tik nedidinti, bet ir sumažinti važiavimo viešuoju transportu kainą.

Todėl tuo metu, kai Vilniaus m. savivaldybėje tikėtina bus svarstomas „reformų“ ATŠAUKIMO KLAUSIMAS, esate kviečiami į visuomenininkų rengiamą mitingą Europos aikštėje.

Mitingas vyks 2013 m. birželio 26 d., trečiadienį, 12-14 val. Europos aikštėje, Konstitucijos pr. 3
Nebūk abejingas – ateik ir pakviesk kitus!

7 thoughts on “Mitingas 2013 m. birželio 26 d. 12 val. Europos aikštėje

    1. Malonu, kad vienas žinomiausių A.Zuoko garbintojų parodė dėmesį šiam puslapiui!

      Melas dėl kelionių su persėdimais? Tai gal tuomet ir K.Lubį melu apkaltinkit, ponaiti?

      Melas dėl to, kad jei žmogus naudojasi _ne greitųjų_ maršrutų stotelėmis, jam kelionės trukmė pailgės dėl laukimų ir persėdimų laiko?

      Nebūkite klounu, p.Edmundai. Būti lojaliu savo ponui yra gerai, bet suprantu, kad tuo pačiu būti ir mąstančiu – nelengva…

      1. Tai tiesiog panagrinėkime straipsnyje dėstomus “faktus”, prieš mėtydamiesi ‘garbintojų’, ‘klounų’ etiketėmis 🙂

        1. ”[..] teks važiuoti su persėdimais, todėl didės kelionės kaina.”
        Persėdimai keleiviams visiškai nieko nekainuos, jeigu jie bus daromi tam tikrame laiko limite. Tai galios tik tiems, kurie naudosis valandiniais bilietais. Po reformos kelionė viešuoju transportu daugelyje maršrutų sutrumpės laiko prasme, todėl su tuo pačiu 30 ar 60 min. (+10 min. persėdimui) bilietu galima bus nuvažiuoti kur kas toliau, negu dabar. O kadangi persėdus naujo bilieto žymėti nereikės, tai pats sakinys tampa tiesiog melu ir dezinformacija.

        2. “[..] siūlys mums važinėti senais dyzeliniais autobusais, kurie stos ne visose stotelėse ir važinės daug rečiau nei troleibusai.”
        Čia kalbama apie greituosius autobusus. Jais važinės naujos transporto priemonės. Tai buvo skelbta jau ne vieną kartą. Naujos, žinoma, sąlygiškai žiūrint. Dalis dabar nupirktų naujų, dalis metų pabaigoje atvyksčianių naujų. Dalį autobusų sudarys ir dabartiniai 7 (ar pan.) metų dujiniai/dyzeliniai autobusai.
        Atsidarome grafikus. Autobusai kursuos kas ~7 minutes. Ar tai rečiau negu dabartiniai troleibusai važinėja? Tikrai ne. Net viename populiariausių 16 troleibuso maršrutą perimsiantis 2G važinės tokiu pačiu grafiku, kaip ir troleibusas iki šiol. Tik didelis skirtas, jis kelionę gerokai sutrumpins. Tokia pati situacija ir kitose vietose. Daugelyje maršrutų nėra naikinami dubliuojantys troleibusų maršrutai tam, kad galima būtų privažiuoti prie greitųjų.

        3. “[..] baigsis nauju bilietų branginimu, nors ūkiškai tvarkantis su esama transporto sistema galima ne tik nedidinti, bet ir sumažinti važiavimo viešuoju transportu kainą.”
        Ūkiškai tvarkantis. Būtent tas ir yra daroma. Senoji viešojo transporto tvarka, kuomet visi maršrutai yra tiesioginiai, anksčiau ar vėliau turėjo baigtis. Nebe sovietiniai laikai, kuomet lėšos yra “neribotos”. Todėl laikyti visiškai neefektyvią (tiek finansiškai, tiek praktine keliavimo prasme) sistemą yra pats neūkiškiausias sprendimas, kuris būtent prie to ir privedė, kad bilietai turi brangti, nes reikia padengti šimtamilijonines (dabar jau ‘tik’ ~100 mln.) VVT skolas. Sunku įsivaizduokit link ko būtų privedęs tolimesnis esamos sistemos laikymas.

        1. Pamėginkite į savo komentarus Zuoko fb ir kitur pasižiūrėti iš šalies, gal pavyks suprasti, kodėl vadinu garbintoju.

          Zuoko ir Lubio daineles kartojate… tad ir aš saviškę pakartosiu.

          1. Duosiu 2 pavyzdžius dėl kainos.
          1) Gyvenu Antakalnyje. Reikia į Žvėryną. Dabar – kaina 2 Lt (1 talonas). Po liepos 1-osios, kokia kelionės kaina?
          2) Iš Antakalnio reikia nuvažiuoti iki stotelės Riovonys. Gal ir vėl kalbėsite, kad kelionės kaina mažės?

          Ir išvis, kaip gali 2 Lt kainuojantis bilietas būti brangesnis už pusvalandinius ar valandinius bilietus?

          2. Žinom apie naujus gerus dujinius su 4 tipo dujų įranga ir be kondicionierių, Volvo taip pat viduj gal dar nieko, bet stebėtina kaip techninę apžiūrą praeina, tokius kiekius CO2 mesdami. Bet tiek to, čia manau nelaikysite argumentais.
          Pamiršote turbūt pasižiūrėt “greitųjų” grafikus 10-11 valandą dienos.
          Kaip Jūsų propaguojami smirdantys autobusai pagreitins kelionės laiką? Gal jie bus be stabdžių?

          3. Žinoma, ūkiškiau yra naikinti veikiančią gerą sistemą, nemokėti už lengvatininkų vežimą – gal pamiršote, kad Jūsų garbinamas meras tų pinigų nemoka, ir skola yra būtent iš to? – o po to stumti “reikalingą” ir “pigų” tramvajų?

          Ačiū, kad skaitėte.
          Abejoju, kad suprasite. Sėkmės ir toliau visur vykdant Zuoko PR užduotis! Nepykite, bet čia to tikrai nereikia.

  1. Sveiki, Vilniečiai ir jiems prijaučiantys!

    Nesu radikalių pareiškimų gerbėjas, todėl norėčiau iš vienos (o dar geriau iš abiejų) pusių sulaukti tramvajaus ir troleibusų transporto sistemų išlaikymo kaštų. Gal tikrai tramvajaus išlaikymui reikės ženkliai mažiau ir po 10-20 metų doras vilnietis jausis sutaupęs… Bet tam įvertinti reikia skaičių, kurių nepavyksta rasti… Man apsispręsti skaičiai padeda labiau nei lozungai 🙂
    Jei kas pasidalintų tokia informacija – būčiau dėkingas.

    1. Dėkoju už susidomėjimą!

      Kadangi reikia ruoštis rytdienos mitingui, dabar nėra galimybių padaryti išsamią analizę.
      Visgi šiek tiek palyginimų galite gauti iš medžiagos šiame įraše (ypač, 2-ojo pristatymo):
      http://www.troleibusas.lt/?p=525

      Ganėtinai sudėtinga daryti palyginimą, kai iki šiol viešai neskelbiama, kokio tipo tramvajų savivaldybė suplanavo pirkti. Visgi padarysiu užklausą vežėjui vieno užsienio miesto, kuris naudoja ir troleibusus, ir tramvajus – tikiuosi, jie galės atsiųsti medžiagą, kuri padės susidaryti labai detalų vaizdą skaičiukais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.