2013-05-10 TVTA/UITP kreipimasis į Merą

UITPGavome Tarptautinės viešojo transporto asociacijos (International Association of Public Transport / Union Internationale des Transports Publics, UITP) kreipimąsi, pasirašytą generalinio sekretoriaus Alain Flausch, išsiųstą 2013 m. gegužės 10 d. Vilniaus m. merui Artūrui Zuokui, taip pat adresuotą „Vilniaus Viešasis Transportas“ valdybos pirmininkui Romui Adomavičiui ir Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministrui Rimantui Sinkevičiui.

Žemiau pateikiame laišką, išverstą į lietuvių kalbą.

Pastaba dėl termino „judumas“ naudojimo.
Terminas „judumas“ (be „r“) būtent iš ES direktyvų ir yra (pvz.: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2009:0490:FIN:LT:HTML). Laiške minimoje direktyvoje irgi vienoje vietoje mobility verčiamas kaip mobilumas, bet visur kitur kaip judumas. VLKK puslapyje taip pat rašoma, kad šis terminas „vartotinas“.


P. Artūrui ZUOKUI

Merui

Vilniaus miesto savivaldybė

Konstitucijos pr. 3,

09601 Vilnius, LIETUVA

Briuselis, 2013 m. gegužės 10 d.

Brangus p. Mere,

Tarptautinės Viešojo Transporto Asociacijos (TVTA) ir visos visuomeninio transporto bendruomenės vardu, aš norėčiau išreikšti savo susirūpinimą dėl pastarųjų Vilniaus Savivaldybės Administracijos planų ženkliai sumažinti troleibusų sistemą sostinėje.

Vilniaus troleibusų sistema yra laikoma viena didžiausių Rytų Europoje. Su 21 maršrutu ir 300 vnt. transporto priemonių, kasdien pervežama daugiau kaip 300 000 keleivių beveik 500 km ilgio trasose. Kaip ir kituose Rytų Europos miestuose, Vilniaus troleibusų sistema vaidiną reikšmingą vaidmenį Vilniaus transporto sistemoje ir yra palankiai vertinama gyventojų kaip atitinkanti augančius judumo mieste reikalavimus: įperkamumą, reguliarumą, saugumą, draugiškumą aplinkai ir gyvenimo kokybei.

Iniciatyvos, kuriomis siekiama mažinti troleibusų sistemą Vilniuje, vargu ar atitinka šiuolaikinio miesto judumo tendencijas. Nepaisant to, kad daug miestų visame pasaulyje nusprendė atsisakyti elektrinio transporto tinklų XIX a. 6-ajame ir 7-ajame dešimtmečiais, vėliau jie buvo priversti atkurti šitas sistemas. Vieni iš svarbiausių pakartotinio atidarymo, naujų tinklų kūrimo ar esamų modernizavimo veiksnių buvo kainos efektyvumas ir mažas troleibusų poveikis aplinkai. Jei savivaldybės planas uždaryti linijas ir sumažinti troleibusų skaičių taps realybe, Vilniuje, turinčiame 523 000 gyventojų, dėl dalinio ar net laikino perėjimo nuo troleibusų prie dyzelinių autobusų tikėtinas ženklus anglies dvideginio išmetamo kiekio augimas, didesnis gyventojų turimų automobilių kiekis, daugiau spūsčių mieste.

Verta paminėti, kad TVTA laiko troleibusus svarbiu elementu PTx2 Strategijoje, siekiant iki 2025 metų padvigubinti pasaulinio viešojo transporto rinkos dalį. Šiuo metu daugybėje viso pasaulio miestų troleibusai tarnauja kaip miesto „vizitinė kortelė“ ir yra geriausia siūloma „žalioji“ transporto priemonė. Visgi, tai reikalauja tiek transporto priemonių ir infrastruktūros atnaujinimo, tiek ir pastangų gerinti viešojo transporto įvaizdį kaip patrauklios, įperkamos ir kokybiškos miesto judumo priemonės.

Vilniaus atveju, egzistuoja daug Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir banko paskolų, kurios galėtų būti naudojamos riedmenų atnaujinimui ir investicijoms į reikiamus infrastruktūros darbus ir įvaizdžio formavimo kampanijas. Gana brangių tramvajaus tinklų finansavimas yra tik dalinis sprendimas, ypač mieste, kuriame beveik 60 metų sėkmingai veikia troleibusų sistema. Verta pabrėžti, kad Europos Komisija pripažino elektrines priemones miesto viešojo transporto ateitimi (žr. ES Direktyvą 2009/33/EU dėl dėl skatinimo naudoti netaršias ir efektyviai energiją vartojančias kelių transporto priemones). Troleibusų schema tam tobulai tinka.

Būtent troleibusai dažnai yra augančio judumo pavyzdys daugelyje Rytų Europos miestų, tokiuose kaip Gdynė, Segedas ar Brno. Tačiau ši teigiama tendencija taip pat apima geresnes miesto plėtros strategijas, naują valdymo kultūrą, į klientą orientuotą požiūrį ir politinius įsipareigojimus. Visa tai garantuoja, kad elektrinis miesto visuomeninis transportas gali būti ekologiško ir tvaraus miesto judumo pagrindas.

Globojant TVTA Autobusų Komitetui, 2004 m. buvo įkurta nuolatinė tarptautinė troleibusų darbo grupė. Aktyviai vadovaujant daktarui Sergejui Korolkovui iš Maskvos, grupė dirba prie daugelio techninių ir veiklos klausimų, susitelkdama į tarptautinius mainus ir „akis į akį“ („peer-to-peer“) projektų komandas.

Visos viešojo transporto bendruomenės vardu, kuri apima 3 400 narių organizacijų iš 92 šalių, džiaugčiausi, galėdamas pasiūlyti Jums mūsų pilną palaikymą ir pagalbą dėl troleibusų sistemos Vilniuje ateities. Jūsų gražus, jaunas ir dinamiškas miestas nusipelno rasti sprendimą dėl kainos atžvilgiu efektyvaus, ekologiško ir patvaraus transporto, ką siūlo troleibusai. Tai yra bilietas į geresnę ateitį.

Laukiu ir tikiuosi Jūsų teigiamo atsakymo,

Nuoširdžiai Jūsų,

Alain Flausch

TVTA Generalinis sekretorius


Atsisiųsti / Скачать/ Download (PDF, 616KB)

7 thoughts on “2013-05-10 TVTA/UITP kreipimasis į Merą

    1. The Prague trolleybus sirvuves in Crimea, where the continue to use Škoda models. (One recent addition is a customized Zlata Praha trolleybus, complete with a bar serving Czech beers 🙂 ).BTW Okudzhava’s song title is often misunderstood as “the last chance”, as some sort of an anguish about something which is never more. But of course his “Last Trolleybus” is just last for this night, and it will be there again tomorrow night, and it’s about hope and healing rather than about loss.

    1. I simply don’t buy this bit about pelope hate the overhead wire . I’m sure you can always find someone to hate the wire, but that’s a far cry from actually establishing that everybody hates the wire.In the 60s Seattle decided the wires should be put underground (not the bus wires, silly, the electricity to houses). This was going to be great, so scenic, and low-maintenance too. I lived on Westlake N when they undergrounded the wiring. Guess what- the wire wasn’t the ugly part! Then, for the next four or five years, every time it rained heavily, the underground vaults kicked out.And it turned out almost nobody in Seattle wanted to join an LID and pay to have the wires undergrounded in their neighborhood. So most of Seattle already has a fairly generous amount of wire spiderwebbed through it. I don’t think most pelope would notice if you added overhead wire for buses, and, guess what?, even today it still wouldn’t be the ugly part of the cityscape.It also might help if it were explained more often that this is how we keep the buses rolling even when oil prices triple and studies have proven that the diesel exhaust is way worse for your health than we thought . Both of which happen to be true.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.