Kaune – dar 10 didelės talpos troleibusų

Berkhof Premier AT18Pernai beveik pusmetį sekėme Kauno nenaujų troleibusų įsigijimo istoriją, kol paaiškėjo, kad į Kauną atkeliaus 7 troleibusai Berkhof Premier AT18 iš Olandijos miesto Arnhemo.

2017-tuosius taip pat pradedame nuo žinių iš Kauno – paskutinėmis 2016-tųjų dienomis sužinojome, kad Kaunas ketina įsigyti dar 10 nenaujų padidintos talpos troleibusų.

2016 m. gruodžio 20 d. Centrinėje Viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje buvo paskelbtas Naudotų žemagrindžių sujungtų troleibusų pirkimo Techninių specifikacijų projektas. Galima spėti, kad pastabų iš potencialių tiekėjų gauta nebuvo, kadangi jau po 10 dienų, 2016 m. gruodžio 30 d., su tokiomis pat Techninėmis specifikacijomis buvo paskelbtas ir Naudotų žemagrindžių sujungtų troleibusų pirkimas. Pirmiausia panagrinėkime, kokių troleibusų šį kartą ieškoma.

Viešojo pirkimo sąlygos

Svarbiausi keleiviams svarbūs kriterijai – troleibusai turės būti žemagrindžiai ir didelės talpos (vežamų keleivių skaičius: nuo 130 iki 160, iš jų nuo 40 iki 60 sėdimų vietų). Troleibusai turi būti pagaminti ne anksčiau negu 2001 metais. Ties vidurinėmis durimis turi būti iš vairuotojo kabinos valdoma rampa. Reikalavimai varikliui: pagrindinis elektrinis trifazis asinchroninis variklis, kurio galia 160-280 kW arba 2-4 elektriniai trifaziai asinchroniniai varikliai ant ašių, kurių bendra galia 180-280 kW. Turi būti įrengtas ir veikiantis pagalbinis dyzelinis variklis.

Kas į Kauną atvyks šį kartą?

Vargu ar kas ginčysis, kad vienas iš vežėjo norų – eksplotuoti kuo mažesnę transporto priemonių įvairovę, t.y., kad kuo daugiau transporto būtų to paties gamintojo, to paties modelio ir, pageidautina, net kuo panašesnės modifikacijos. Tai leidžia ne tik itin gerai įsigilinti į eksploatuojamo transporto „charakterio ypatybes“, žinoti stipriąsias ir silpnąsias vietas, tačiau ir optimaliai organizuoti atsarginių dalių tiekimą, gauti geresnes kainas tas detales perkant didesniais kiekiais.

Kaune, šalia muziejinio Škoda 9Tr ir vienetinio Jelcz/PNTKM M121E, eksploatuojama beveik 100 vnt. įvairių modifikacijų Škoda 14Tr troleibusų (pagaminti 1984 – 1998 m.), tačau jie yra nežemagrindžiai – neabejotina, kad tokie troleibusai nebus perkami. Visgi Kaune yra ir 49 žemagrindžiai troleibusai – tai 42 vnt. Solaris Trollino 12AC (pagaminti 2004 – 2006 m.) ir 7 vnt. Berkhof Premier AT18 (pagaminti 2000 – 2001 m.), atvykę į Kauną 2016 m.

Nors Kaune yra tik įprastinės talpos (12m) Solaris troleibusai, tačiau neabejotina, kad didelių konstrukcinių skirtumų su didelės talpos (18m) Solaris Trollino troleibusais nebūtų. Ir nors buvo pasigirdę gandų, kad rinkoje jau šiemet pasirodys 19 vnt. Solaris troleibusų iš Talino, oficialiai ši informacija kol kas yra neigiama. Taip pat nėra tikslios informacijos, ar šie troleibusai atitiktų kitas reikalaujamas sąlygas (iš vairuotojo kabinos valdomą rampą vežimėliams ir rezervinį dyzelinį generatorių). Nors į Rygą šį pavasarį turėtų atvykti eilinė partija naujų troleibusų (priminsime, kad Škoda 14Tr/15Tr troleibusų maršrutuose nebeliko jau nuo 2016 m. rugpjūčio mėn.), seniausių eksploatuojamų Solaris troleibusų (pagaminti 2000 – 2004 m.) nurašyti/parduoti šiuo metu neketinama. Nėra žinių ir apie ketinimus parduoti 18 m. ilgio Solaris Trollino troleibusus kituose miestuose.

Berkhof Premier AT18 (048)Antras (ir turbūt realiausias) variantas – Berkhof Premier AT18. Arnhemo gatvėmis šiuo metu dar važinėja 13 šio modelio troleibusų, kurių pagaminimo data 2000 – 2002 metai. troleibusas.lt žiniomis, visi šie troleibusai bus pakeisti naujais Hess SwissTrolley 4 (BGT-N1D) dar iki 2017 m. balandžio mėnesio. Tačiau, kadangi viešojo pirkimo sąlygose nurodyta, kad troleibusų pagaminimo data – ne vėlesnė negu 2001 m., du troleibusai, pagaminti 2000 m., šios sąlygos neatitinka (taigi, lieka 11 konkurso sąlygas atitinkančių troleibusų).

Šiais metais naujais troleibusais senuosius keis keli Šveicarijos miestai, tačiau vargu ar jie pasirodys rinkoje – yra susiklosčiusi praktika, kad vos nuimti nuo maršrutų jie keliauja į Čilės, Rumunijos ar kitų šalių miestus.

Kada tikėtis troleibusų atvykimo?

Berkhof Premier AT18 vidusVokai su pasiūlymais bus atplėšiami Komisijos posėdyje 2017 m. vasario 14 d. Gali būti, kad ir šiemet kartosis panaši istorija, kaip ir pernai, kuomet įmonės siūlė troleibusus, kurių net neturi – tokiu atveju visos procedūros užsitęstų ilgiau. troleibusas.lt žiniomis, bent kelios Lietuvos įmonės ieško troleibusų ir, tikėtina, mėgins konkurse dalyvauti – tad nenustebkime pernykščio serialo kartojimosi ir šiemet. Jei visgi viskas vyks be dirbtinių kliūčių, viskas turėtų vykti žymiai greičiau. Nors po sutarties pasirašymo troleibusų pristatymui ir bus skirti net 6 mėnesiai, bet koks tiekėjas nori kuo greitesnio sutarties įgyvendinimo, tad abejotina, kad pristatymo procedūra bus tokia ilga. Tikėkimės, kad troleibusai į Kauną atvyks jau vasarą, o Kauno gyventojus ir svečius galės pradėti vežioti ne vėliau negu šių metų rudenį.

4 thoughts on “Kaune – dar 10 didelės talpos troleibusų

    1. VI.4 punkte teigiama, kad „Konkursui “Naudotų žemagrindžių sujungtų troleibusų pirkimas” per nustatytą terminą tiekėjai nepateikė nei vieno pasiūlymo.“ – kas yra ganėtinai keista, nes kiek žinoma, ne tik troleibusus turintys, bet ir neturintys rinkos dalyviai dalyvauti konkurse planavo.

    1. Sveiki, Jokūbai,

      2017-03-21 buvo paskelbtas pakartotinis konkursas, tik troleibusų skaičius jau sumažintas nuo 10 iki 8 vnt. (http://www.cvpp.lt/index.php?option=com_vpt&theme=new&task=view&tender_id=332710). Pasiūlymų teikimo terminas iki 2017-05-03, tad reikia tikėtis, kad po kurio laiko žinosime, ar šis konkursas visgi bus paskelbtas įvykusiu, ar ne.
      Dėl naujų troleibusų. Yra žinių, kad „Kauno autobusai“ atstovai lankėsi ir Lenkijoje, ir Ukrainoje (dėl kitų šalių informacijos kol kas nėra), domėdamiesi naujų troleibusų įsigijimo galimybėmis. Tiesa, kiek neramina tai, kad ketinama pirkti pačios pigiausios modifikacijos (neturinčius net minimalios autonominės ridos) troleibusus, tačiau galbūt dar bus apsigalvota. Na ir kiek žinoma, yra pateikta paraiška įsigyti troleibusus, pasinaudojant ES investicijomis, tačiau neaišku, ar šio pirkimo neužprotestuos laisvos rinkos propaguotojai iš valstybinių institucijų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *