Kur aš jį mačiau?

Kur aš jį mačiau?Po pastarosiomis dienomis Lietuvos Respublikos Seime ir Vilniaus savivaldybėje Tėvynės Sąjungos (Lietuvos konservatorių) surengtų konferencijų, vakar įvykusio piketo, taip pat vakarykščio savivaldybės tarybos posėdžio, šiandien ryte Vilniaus meras Artūras Zuokas surengė žurnalistams dar vieną spaudos konferenciją, prie vaišėmis nukrauto stalo. Gana įdomus būdas įtikinti savo veiksmų teisingumu, per skrandį…

2013-05-09 Zuoko pusryčiai madeinvilnius.com-foto

Nuotrauka – iš http://madeinvilnius.com (skelbiama gavus sutikimą)


Spaudos straipsniai apie šiuos pusryčius:

lrytas: A. Zuokas ramino viešojo transporto revoliucijos išsigandusius vilniečius

15min: Vilniaus viešojo transporto pertvarka: be didelių investicijų ir atsižvelgus į gyventojų pastabas

15min.lt: Vilniaus miesto savivaldybė atsižvelgė į trečdalį gyventojų pasiūlymų dėl viešojo transporto sistemos

balsas: A. Zuokas: mes rūpinamės vilniečiais, o ne tais, kurie kartais užklysta į Vilnių

15min: Vilniaus meras Artūras Zuokas: iki šių metų pabaigos bus pasirengta skelbti konkursą dėl greitojo tramvajaus linijos statybos

lzinios.lt: Viešojo transporto pertvarką skubina tramvajus

Su žiniasklaidos atstovais pusryčiavo Vilniaus meras Artūras Zuokas, Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys, “Vilniaus viešasis transportas” direktorius Gintaras Nakutis, “Susisiekimo paslaugos” direktorius Gintas Bliuvas. Iš esmės, viskas “konferencijoje – pusryčiuose” buvo kaip ir visada paskutiniu metu – “šaunusis ketvertas” visus ramino, kad viskas bus gerai, ir tik geriau. Buvo guodžiamasi dėl viešojo transporto skolos, kuri šiuo metu yra 111 mln. Lt., teigiama, kad su naująja sistema žmonės savo maršruto tikslą pasieks greičiau nei iki šiol, vėl kalbėta apie greituosius, privežamuosius maršrutus ir jų gėrį, apie ekologiškus dujinius autobusus, na ir žinoma neišvengiamą būtiną ateitį – tramvajų. Atleidžiamiems iš darbo troleibusų vairuotojams siūloma sėsti prie taksi vairo. Žurnalistams pastebėjus, kad Kalvarijų gatvė vietomis per siaura atskirai tramvajaus linijai įrengti, A. Zuoko atsakymas buvo toks: “Platinsime požiūrį”. lrytas.lt straipsnio tekstas leidžia suprasti, kad kad artimiausiu metu bus supjaustyti 59 troleibusai.

troleibusas.lt komentaras

Šį kartą komentaras bus klausimų formos – į juos atsakymų nėra, nes jie žinoma reformatoriams nepalankūs.

  1.  Nuolat guodžiamasi, koks Vilniaus viešasis transportas (VVT) nuostolingas, ir kad skola yra milžiniška. Kodėl viešai nepasakoma, kad ta skola – tai įmonei nesumokėti pinigai už keleivių su lengvatomis pervežimą?
  2.  Kodėl nuolat pilni keleivių troleibusai yra įvardinami kaip nuostolingi (kaip nuostolingiausi buvo įvardinti 2 ir 19)? Kuo daugiau keleivių – tuo didesnis nuostolis? Ar optimizacijos tikslas yra keleivių atsikratyti? Ar tai yra toliaregiška moksleivius, studentus, kurie už keliavimą miesto viešuoju transportu sumoka visą pagal įstatymus numatytą kainą, vadinti vos ne kenkėjais, kurių dėka didėja miesto viešojo transporto skolos?
  3.  Kaip dukart sumažinus transporto priemonių skaičių konkrečiame maršrute (kur nereikalingi ir neegzistuoja “greitieji” maršrutai), juo keliaujantis žmogus pasieks savo kelionės tikslą greičiau?
  4.  Nuo kada dujinis autobusas yra ekologiškas? Ar šie autobusai neišskiria CO2? Jei išskiria – apie kokį čia ekologiškumą kalbame?
  5.  Ar minėti 10 mln. Lt šiemet bus sutaupyti dėl to, kad bus atleisti troleibusų vairuotojai, aptarnaujantis personalas, parduoti į metalo laužą dar galintys važiuoti po remonto troleibusai, parduotas metalas iš kontaktinio tinklo, parduodama remonto įranga esanti Pirmajame troleibusų parke ir pan.? Kitąmet 10 mln. Lt bus sutaupyti iš parduotos Pirmojo troleibusų parko (esančio ramioje gražioje vietoje Antakalnyje) teritorijos? O gal bus sumažintos SĮ “Susisiekimo paslaugos” išlaidos, gal bus mažinamas biurokratų skaičius įmonėse ir t.t.?
  6.  Nors p.Burinskienės studijoje kalbama apie tai, kad tramvajui “trukdantys” autobusų ir troleibusai turėtų būti panaikinti atsiradus tramvajaus linijai, kodėl tai pradedama daryti jau dabar?
  7.  Ar A.Zuokas ir kiti jo komandos nariai yra matę bent vieną Vakarų Europoje esančią modernią troleibusų sistemą, ir ji jiems taip pat pasirodė lėta, stabdanti eismą, o transporto priemonės – nemanevringos? Kadangi atsakymas akivaizdus, kitas iš to einantis klausimas – kodėl tuomet nuolat juodinama troleibusų sistema kaip atgyvenęs dalykas?
  8.  Ar, anot A.Zuoko, “praplatinus požiūrį”, praplatės gatvė ir tramvajus bus manevringesnis?
  9.  Jei troleibusų sistema dėl savo kontaktinio tinklo gadina estetinį vaizdą – kuo puoš estetinį vaizdą tramvajaus kontaktinis tinklas ir bėgiai?
  10.  Jei šiuo metu Vilniuje važinėjantys troleibusai vadinami nemanevringais, nors gali apvažiuoti kliūtį jei ji yra tik vienoje eismo juostoje – kuo tramvajus, kuris negalės apvažiuoti jokios kliūties, yra manevringesnis?
  11.  Kodėl nekalbama apie minimalią kelionės kainą, mieste atsiradus tramvajaus linijai?
  12.  Kodėl neklausiama miestiečių, gyvenančių šalia būsimų tramvajaus linijų, nuomonės, ar jie nori šią transporto sistemą matyti šalia savo namų?
  13.  Kodėl nekalbama, kad garsiojoje “studijoje”, kuria nuolat remiamasi, dalyvavo tramvajaus linijų įrengimu užsiimanti įmonė? Kodėl nekalbama, kad joje siūlomas būtent toks tramvajus, kokį gamina korupcija pagarsėjusi įmonė Alstom? Kodėl nekalbama apie tai, koks procentas gyventojų naudojasi viešuoju transportu tuose miestuose, iš kurių buvo “ekspertai”? Kodėl nekalbama, kokios yra ten kelionių viešuoju transportu kainos?

Klausimų sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti. O kur atsakymai į juos?!

P.S. A.Zuoko ir jo kompanijos nuolat kartojami žodžiai “viskas bus gerai” ir miestiečių raminimas priminė vieną seną animacinį filmuką “Kur aš jį mačiau?” (žr. kadrą iš animacinio filmuko) apie pažaduką, kuris daug ką žadėjo, bet nieko iš tų pažadų neišpildė…

4 thoughts on “Kur aš jį mačiau?

  1. Koroce visas Vilnius nori troleibusu. Jie visada greit vaziuoja ekologiski kas svarbiausia. O del nauju autobusu pasakysiu viena jie neatitinka Europos sajungos standartu. Zuokula pinigus isplove ir tiek . O zmones vargs

    1. Dėkoju už komentarą! Na, galbūt ne visi mieste troleibusų nori, bet geras visiems niekuomet nebūsi. Kita vertus – daugumai miestiečių, manau, troleibusai kaip visuomeninio transporto priemonė tinka. Žinoma, jie turi būti žymiai naujesni, nei turimi dabar, žymiai geriau prižiūrimi ir t.t. Važiuoti troleibusai gali greit – ir greičiau, negu dabar, tačiau šiuo metu jie taip važiuoja ir dėl įvairių techninių sąlygų (pradedant bloga kelio danga, nemodernizuotu kontaktiniu tinklu ir senais troleibusais), ir dėl piktybiškai blogai sudarytų tvarkaraščių.
      Apie naujų autobusų (bent jau MAN) kokybę, manau, greitu metu dar daug sužinosime… O žmonės vargsta – ir vairuotojai (deja, jie negali rinktis), ir keleiviai (kurie dabar dūsta salonuose, kuriuose dėl taupymo neįrengti kondicionieriai, kas šiais laikais tokio modelio transporto priemonėje nesuvokiama).

    1. Daug kur taip yra… visgi gal užmojai ne tokie, kaip Vilniuje, ir valdžios sprendimai paveikia ne tokio didelio žmonių skaičiaus gyvenimą. O dar kai savų interesų siekiama su melo, faktų iškraipymo, skolų ant miestiečių galvos, nepatogumų ir viešuoju, ir nuosavu transportu keliaujantiems priemonėmis… tada jau pasidaro pikta ir nebesinori tyliai į tai žiūrėti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.