Velomaratonas 2014: istorija kartojasi

6 maršruto troleibusas (važiavęs 15 maršruto trasa) ne tik su švieslente, bet ir su 3 trafaretais

6 maršruto troleibusas (važiavęs 15 maršruto trasa) ne tik su švieslente, bet ir su 3 trafaretais

Nepaisant tikrai prasto oro likus savaitei iki rugsėjo šiemet, kaip ir pernai, Vilniaus miesto centre įvyko dviračių lenktynės „Velomaratonas“. Šį kartą nuo 6:30 iki 18:30 nevažiavo keturių (3, 4, 14, 20), buvo pakeistos penkių (2, 6, 10, 12, 17) troleibusų maršrutų, taip pat buvo pakeistos 16 autobusų maršrutų trasos.

Jau po pernai vykusio renginio įraše „Velomataronas 2013 ir viešasis transportas“ buvo kalbama apie problemas, kurias šis renginys sukelia viešojo transporto keleiviams. Norėjosi tikėtis, kad šiemet jei jau nebus pašalintos visos problemos, jų skaičių bent jau bus stengiamasi kaip įmanoma sumažinti. Deja…

Tenka tik apgailestauti, kad ir vėl Vilniaus valdžia parodė cinišką požiūrį į tuos, kurie naudojasi viešuoju transportu ir dėl atkirsto miesto centro tiesiog negalės patekti į jiems reikiamą vietą. Galbūt manoma, kad sekmadieniais niekam niekur važiuoti nereikia, o jei ir reikia – kad niekam nėra problema sumokėti papildomą porą dešimčių litų taksi firmai. O gal savivaldybė, leidžianti tokius miesto centro užblokavimus, kompensuos keleivių patirtas papildomas išlaidas? Neteko girdėti, kad būtų skaičiuojama ir skelbiama, kiek įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ tokio renginio dėka patiria papildomų nuostolių (įskaitant negautas pajamas už keleivius, kuriuos normaliomis sąlygomis būtų pervežusi), apie tai, kiek keleivių, taip ir nesulaukę stotelėje jiems reikalingo maršruto transporto, susidarė neigiamą įspūdį apie viešąjį transportą apskritai?

Informacija apie pasikeitimus – tik tiems, kas naudojasi internetu

2014-07-31_VelomaratonasKokia buvo išankstinė informacija apie pokyčius viešajame transporte? „Susisiekimo paslaugų“ interneto svetainėje iš anksto tebuvo įdėta ne visiems lengvai suprantama schema. Viešajame transporte vos nuo pirmadienio, rugpjūčio 18 dienos, pradėjo skambėti lakoniškas įrašas apie pakeitimus, nenurodantis keleiviui, o kaip jis visgi sekmadienį galės patekti iš taško A į tašką B – siūloma keliauti į „Susisiekimo paslaugų“ interneto svetainę ir informacijos ieškoti ten (tiesa, tas garsinis pranešimas buvo daugiau panašus į paties renginio reklamą nei į informacinį pranešimą keleiviui apie pakeistus maršrutus). Ir minėtoje, ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje informacija apie tai, kokie maršrutai bus pakeisti, o kokiais renginio metu išvis transportas nevažinės – buvo įdėta tik rugpjūčio 19, t.y. kitą dieną (tiesa, atgaline liepos 30-tosios data). Kaip matote iš šalia esančio paveikslėlio, „Susisiekimo paslaugos“, paklaustos apie šį renginį liepos 31 dieną, rugpjūčio 5 dieną atsakė, kad apie maršrutų trasų pakeitimus pranešimas bus įkeltas „artimiausiu metu“. Užtruko.

Kyla labai daug abejonių, kad visi viešojo transporto keleiviai naudojasi internetu ir nuolat lankosi vilniustransport.lt svetainėje, na bet, kaip pas mus sakoma, nežinai – pats ir kaltas. Nesuvokiama ir tai, kad oficialiai „Susisiekimo paslaugoms“ priklausanti svetainėje stops.lt taip pat buvo pateikiama klaidinanti informacija. T.y., ši svetainė tiesiog nieko nežinojo apie pakeistas dalies troleibusų ir autobusų maršrutų trasas, todėl net ir raštingi IT srityje keleiviai elementariai susiplanuoti „optimalaus maršruto“ galimybės neturėjo – sistema jiems ir toliau siūlė keliauti tomis gatvėmis, kuriomis eismas buvo uždraustas.

Aiški informacija švieslentėse, stotelių paviljonuose, transporto priemonėse – misija neįmanoma

Apie informaciją pakeistų maršrutų viešojo transporto stotelėse ir pasiūlymus, kaip nukeliauti viešuoju transportu alternatyviai vietoj nevažiuosiančio viešojo transporto, žinoma, galima tik pasvajoti. Ne tik prieš renginį, bet ir jo metu švieslentėse taip pat tebuvo rodoma informacija, kad vyks Velomaratonas, keisis kai kurių maršrutų trasos ir kad daugiau informacijos ieškoti vilniustransport.lt. Beje, tose švieslentėse, kurios veikė, buvo rodoma klaidinanti informacija – pvz., kad 2 maršruto troleibusas važiuoja į Stotį. Na o švieslentė stotelėje „Žaliasis tiltas“, rodžiusi, kad po kelių minučių atvažiuos vienas ar kitas autobusas (nepaisant to, kad gatvė užtverta), atrodo, tiesiog tyčiojosi iš viešojo transporto keleivių.

Tik kai kuriose viešojo transporto stotelėse, aukštai, ant stotelės ženklo (maždaug 3 metrų aukštyje) buvo priklijuotas lakoniškas pranešimas apie kai kurias pakeistas trasas. Tik kai kuriose transporto priemonėse buvo priklijuotas lapelis ir su detaliu aprašymu apie pakeistas trasas. Aišku, tą raštelį keleiviai galėjo matyti tik įlipę, bet ir jame nebuvo jokių patarimų apie alternatyvų maršrutą. Dar liūdniau – troleibusai važiavo tik su nurodytu maršruto numeriu švieslentėje ar trafarete, be nurodytos krypties (kai kur vien skaitinių trafaretų pritrūko, tad vairuotojai klaidingą informaciją trafaretuose slėpė pridengdami ją kaip išmano). Atleiskite – tai neatrodo rimtai. Jei jau sutinkama miestą užtverti, būkite malonūs pasirūpinkite, kad viešojo transporto keleiviai būtų kaip įmanoma geriau informuoti, kas, kaip ir kur veža. Jei jau paleidžiami maršrutai pakeistomis trasomis – privalo būti ir aiškūs grafikai, tuo tarpu šio renginio metu vairuotojai važiavo pagal savo charakterį – ir todėl nebuvo retas vaizdas, kad stotelėje vienu metu stovėjo du 2 maršruto troleibusai „Solaris Trollino 15ac“. Kyla klausimas ir apie tai, kodėl buvo sakoma, kad 6 maršruto troleibusai važiuos pakeista trasa, vietoj to, kad pasakyti, jog 6 maršruto troleibusai važiuos 15 maršruto trasa, o ant jų būtų rodoma 15 maršruto informacija? Deja, deja…

Tikslas – užblokuoti miestą kuo ilgesniam laikui?

Velomaratonas-2014-laikas

Suprantama, kad ir pasiruošti maratonui, ir susitvarkyti po jo užtrunka šiek tiek laiko. Visgi susidaro įspūdis, kad renginio metu stengiamasi gatves laikyti užtvertas kuo ilgiau. Lentelėje matote važiavimų pavadinimus, starto, vėliausio finišo ir apdovanojimų laikus (paimta iš velomaratonas.lt).

Velomaratono 2014 trasa 12:48 - tuščia lyg dykumoje

Velomaratono 2014 trasa 12:48 – tuščia lyg dykumoje

Vaikų važiavimas (12:30 – 13:30) vyko mažoje trasoje, dalyje A.Goštauto gatvės. Tuo tarpu visa likusi miesto dalis nuo 11:30 iki 14:00 (2,5 valandos)  užtverta veltui. Tiesiog šiaip sau. Kodėl pirmasis ir trečiasis važiavimas negali vykti vienas po kito, o po jų – atidarius eismą miesto dalyje, kurioje nevyko vaikų važiavimas – leisti rungtyniauti vaikams? Šiuo atveju didžioji dalis viešojo transporto būtų galėjusi važiuoti jau 14:30 – 15 valandą. Visgi turbūt mąstymas toks – koks skirtumas, ar valandai, ar visai dienai eismas uždarytas…

Pakeisti maršrutai: vežame į niekur

Nelabai suprantami ir kai kurie sprendimai dėl pakeistų troleibusų trasų.

2 ir 10 maršrutų troleibusai paleisti tokia pat trasa. Tarp Leono Sapiegos ir Šeimyniškių stotelių yra 1,1 – 1,2 km atstumas – deja, laikinos stotelės ties Olandų žiedu (kaip yra buvę prieš keletą metų) neatsirado. Paklausite, kam tos stotelės būtų reikalingos? Bent minimaliai patogesnėje vietoje atsiradusi laikina stotelė būtų buvusi patogi ne tik tikintiesiems (kurių nemaža dalis – vyresnio amžiaus) bent kiek patogiau sekmadienį pasiekti šv. Petro ir Povilo bažnyčią. Iki Vasaros stotelės, iš kurios galima pasiekti Stotį, gan toli keliauti su lagaminais…

Iš Žirmūnų žiedo Žirmūnų gatve pakeistomis trasomis važiuos 12 ir 17 maršrutų troleibusai – pirmasis iki Žirmūnų žiedo, antrasis – iki Edukologijos universiteto žiedo. Kodėl 12 maršruto trasa nebuvo padaryta iki Edukologijos universiteto žiedo, o 17 maršruto – iki Olandų žiedo (kad Žirmūnų gyventojai turėtų bent kiek patogesnes galimybes susisiekti su, tarkim, Stotimi)? Žinoma, trasa iki Olandų žiedo būtų prasminga tik įrengus laikiną stotelę (kurios, deja, nebuvo).

Kalbant apie keistąją trasą, kurios pabaiga – ties Edukologijos universiteto žiedu, negalima nenusistebėti, kad nors toje vietoje jau ne pirmą kartą analogiškų pakeitimų metu troleibusams tenka apsisukti, kontaktinis tinklas iki šiol nėra tinkamai pritaikytas, todėl vairuotojams tenka pavargti. Jei jau nesutvarkomas kontaktinis tinklas, galbūt tuomet turi būti paskiriamas papildomas žmogus, kuris perkeltų srovės imtuvus, nešokdinant vairuotojų?

Velomeratono metu pakeisto 10 maršruto troleibusas

Velomeratono metu pakeisto 10 maršruto troleibusas

Netikintys, kad viešajame transporte buvo chaosas, gali pasiteirauti apie tai tuo metu dirbusių vairuotojų, ypač važiavusių pakeistais maršrutais. 10 maršruto keleiviai blaškėsi iš Saulėtekio pasukus į Antakalnį, 2 maršruto – iš Antakalnio pasukus ant Žirmūnų tilto ir t.t. Tačiau daug liūdniau buvo laukiantiems stotelėse, kuriose nepasirodė jiems reikiamo maršruto transportas. Triskart priėjus prie stotelės „Stotis“, kurioje turėtų važiuoti ir 2, ir 20 maršrutų troleibusai, triskart jose buvo žmonių, sėdinčių jau gan ilgai ir besipiktinančių, kad troleibusų nėra. Vienas žmogus dar ir 5 maršruto troleibuso tikėjosi… Taip kad su informavimo kokybe Vilniuje dar tikrai yra kur padirbėti.

Žinoma, dauguma Vilniaus troleibusų negali važiuoti be kontaktinio tinklo net ir trumpų atstumų. Galima tik pasvajoti, kad 6 maršruto troleibusas iš Žirmūnų atvažiuotų Kalvarijų gatve, o vėliau, nenaudodamas kontaktinio tinklo, įsuktų į Konstitucijos prospektą.

Tačiau galima buvo pagalvoti ir apie kai kuriuos maršrutus, kurie nors ir nebūtų itin patogūs dėl važiavimo aplink, tačiau bent jau užtikrintų tiesioginį susisiekimą ir galbūt (kadangi važiuojama be persėdimų) trumpesnį bendrą kelionės laiką. Ačiū Jurgiui už šiuos dviejų galimų maršrutų pasiūlymus:

a) Saulėtekis – Žirmūnų tiltas – Konstitucijos pr. – Žvėrynas – Lazdynai – Stotis.
Trasa: Saulėtekio al., Nemenčinės pl., Antakalnio g., Žirmūnų tiltas, Šeimyniškių g., Konstitucijos pr., T. Narbuto g., Laisvės pr., Savanorių pr., Žemaitės g., Kauno g., F. Šopeno g., Stoties g.
Atgal: Stoties g., F. Šopeno g., Kauno g., Žemaitės g., Savanorių pr., Laisvės pr., T. Narbuto g., Konstitucijos pr., Šeimyniškių g., Žirmūnų tiltas, Antakalnio g., Nemenčinės pl., Saulėtekio al.

b) Žirmūnai – Konstitucijos pr. – Žvėrynas – Lazdynai – Stotis
Trasa: Žirmūnų g., Šeimyniškių g., Konstitucijos pr., T. Narbuto g., Laisvės pr., Savanorių pr., Žemaitės g., Kauno g., F. Šopeno g., Stoties g.
Atgal: Stoties g., F. Šopeno g., Kauno g., Žemaitės g., Savanorių pr., Laisvės pr., T. Narbuto g., Konstitucijos pr., Šeimyniškių g., Žirmūnų g.

Vietoj epilogo

Gaila, kad po pernykščio renginio situacija nepagerėjo. Šventės yra šaunus dalykas, tikrai reikia ir šventės dviratininkams, tačiau reikia nepamiršti ir tų, kurie joje nedalyvauja. Norisi tikėtis, kad kitąmet vyksiančio Velomaratono metu viskas bus geriau – ir kad miestas nebus uždaromas tokiam ilgam laikui, ir kad informavimas apie pakeitimus bus atliekamas kokybiškai, ir kad bus labiau pagalvota apie patogesnius laikinus viešojo transporto maršrutus. Dėl šių dalykų ir organizatoriai, ir renginiui leidimus išduodantys valdininkai gali pasistengti labiau – tuomet ir viešojo transporto keleiviams dviratininkų šventė nesukels visai nereikalingų neigiamų emocijų. Tokiu atveju beliks tikėtis tik nelietingos dienos 🙂

 

3 thoughts on “Velomaratonas 2014: istorija kartojasi

  1. noriu pastebėti,kad vykstatn tai velomaratoninei sumaiščiai,visuomeninio transporto kontrolieriai
    ypač uoliai tikrino keleivius,be to pakeistuose maršrutuose neveikė elektroninių bilietų sistema.

    1. Taip, tikrai šiek tiek stebino kontrolierių kiekiai… Dėl el.bilietų – turbūt ne visuose neveikė, nes teko matyti jaunuolius, kurie bilietus pažymėjo, o po 2 stotelių sužinojo, kad į Gedimino pr. niekaip nenuvažiuos…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.